Dag mede Tweakers, Dit is mijn eerste post, dus zal ik eerst wat over mezelf vertellen.
Ik wordt binnenkort 15 jaar en kom uit België, de aanleiding naar het maken van een account hier was om wat info te vragen over een nieuwe Core i7 pc en te kunnen reageren op nieuwsposts.
Mijn zusje heeft reeds een 13" unibody MacBook gekregen (welke mijn vader ook gebruikt), waardoor ik er zelf helemaal verliefd op ben geworden (op de mac welliswaar
).
Ik overweeg om zelf voor een MacBook Pro 15" te gaan zodra Snow Leopard erbij wordt meegeleverd.
Dit omwille van het prachtige design, een laptop ook wel van pas kan komen om presentaties op school te geven, veel minder plaats inneemt op mijn bureau en omdat m'n pentium 4 aan vervanging toe is.
Toch had ik nog enkele vraagjes in verband met de MBP.
Ik wordt binnenkort 15 jaar en kom uit België, de aanleiding naar het maken van een account hier was om wat info te vragen over een nieuwe Core i7 pc en te kunnen reageren op nieuwsposts.
Mijn zusje heeft reeds een 13" unibody MacBook gekregen (welke mijn vader ook gebruikt), waardoor ik er zelf helemaal verliefd op ben geworden (op de mac welliswaar
Ik overweeg om zelf voor een MacBook Pro 15" te gaan zodra Snow Leopard erbij wordt meegeleverd.
Dit omwille van het prachtige design, een laptop ook wel van pas kan komen om presentaties op school te geven, veel minder plaats inneemt op mijn bureau en omdat m'n pentium 4 aan vervanging toe is.
Toch had ik nog enkele vraagjes in verband met de MBP.
- Zijn de kleuren op een ontspiegeld beeldscherm slechter dan op een reflecterend?
Er wordt iets over vermeld op de site. Normaal zal ik er niet zovaak mee buiten zitten, wat dat was best wel irritant met de laptop van mijn zus, maar ik hoor ook van anderen dat het lichtgevende toetsenbord ook reflecteert, en nogal lastig is. Wat is jullie ervaring ermee? Is het display echt mat dan of hoe zit dat nu? - Heeft 7200rpm veel meerwaarde t.o.v. een 5400rpm harde schijf?
- Presteert de 9600M GT echt zoveel beter? Zitten er 2 videokaarten in of wordt de 9600M GT geclockt naar de snelheid van een 9400M? Is het interessant om de 9600M GT te nemen als je de laptop toch lang wil gebruiken of maakt dat totaal niets uit?
- Wat kan ik met de Apple Remote behalve filmpjes bedienen vanop afstand?
- Ik denk op lange termijn een nieuw beeldscherm te kopen en externe muis en toetsenbord, maar wat is de meerwaarde van een Mini DisplayPort-naar-dual-link-DVI-adapter t.o.v. een
Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter en vervolgens een usb kabel direct aan de MB aan te sluiten.
🤞🏻