Toon posts:

Wacom Bamboo tablet click on tap uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wacom bamboo tekentablet op mijn macbook aangesloten. Het probleem dat ik heb is dat ik met de pen boven het tablet moet blijven zweven en zodra ik met de pen het tablet aan raak klik ik.

Dit vindt ik irritant omdat ik dit tablet juist als anti rsi oplossing had gekocht en zo zit ik nog steeds geforceerd.

Ik heb een optie gezocht in de driver om dit uit te schakelen maar kan dit niet vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor? :?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Daar is geen oplossing voor, dat is gewoon zoals de pen werkt en zou moeten werken. Je zult er dus aan moeten wennen wat bij een tablet ongelooflijk belangrijk is (het is zoveel anders dan een muis/trackball dat je daar toch echt wel een maandje aan moet wennen). Je kunt wel wat instellingen maken zodat hij minder makkelijk klikt en je een bepaalde houding aanleren. Als je met een tablet ook al geforceerd zit heb je eerder een houdingsprobleem die je niet met allerlei tools kunt oplossen. Je kunt overigens door lichtjes tappen en meer je arm gebruiken om te bewegen de rsi verminderen. Je moet proberen om juist zo min mogelijk vanuit de pols te doen.

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 22:27
Je hoeft ook niet per se de hele tijd met je pen boven het tablet te zweven. Als je op een gegeven moment goed de verhoudingen door hebt, kan je direct in één beweging een venster sluiten door de pen verder op te tillen dan dat hij hem registreert, en hem neer te laten daar waar je moet wezen met de muis.

En idd, wat ppl zegt, het is gewoon de functionaliteit van een tekentablet en je zult er aan moeten wennen.

PS5 PSN: UnrealKazu