Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Xonar D2 - originele of encoded DTS

Pagina: 1
Acties:

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Hallo,

ik heb zopas een xonar d2 in m'n pc geduwd en aan m'n receiver denon 1610 gekoppeld via coax. Nu deze kaart kan alles encoden in DTS interactive of Dolby Digital Live. Klinkt lekker voor standaard stereo stuff zoals mp3's etc. Maar wat doet die kaart met reguliere DTS zoals in m'n mkv's? Die gaat deze toch niet eerst decoden om dan terug te encoden in dts en zo door te sturen hoop ik? Probleem is dat ik nergens in de user interface iets zie qua opties:

Audio Channel
* aan te klikken aantal channels: voor mij 6
Samplesnelheid
* PCM 96 kHz
Analoog Uit
* 2 speakers (niet van toepassing dus want gebruik coax)
SPDIF uit:
* DTS Interactive / DTS / Dolby Digital Live of PCM

Hoe ben ik zeker dan ik onbewerkte DTS bekom? :?

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:35
huyanglee schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:23:
Die gaat deze toch niet eerst decoden om dan terug te encoden in dts en zo door te sturen hoop ik? Probleem is dat ik nergens in de user interface iets zie qua opties:
Dit ligt aan je speler. Als je daar aangeeft geluid (surround of MP3) analoog uit te sturen (wel windows opties op 5.1 zetten), kan je Xonar dit (via de driver) encoderen als DTS Interactive en uitsturen.

Wil je dat het originele DD / DTS spoor wordt uitgevoerd (bij films) zou je een SPDIF Passthrough functie moeten aanzetten in de player/codecs. De vraag is of passthrough samengaat met DTS Interactive.

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb gelukkig gevonden hoe alles diende ingesteld te worden, voor diegenen die ook met zulke vragen zouden zitten post ik hieronder de link waarop ik alles stap voor stap terugvond:

http://vip.asus.com/forum...DX&page=1&SLanguage=en-us