Ziggo nieuwsserver, krijg geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola,

Nu met de recente ontwikkelingen op alle torrentsites dacht ik: ik ga toch eens wat met nieuwsgroepen proberen. Dat had ik me al eerder voorgenomen, maar vandaag kwam het er dan eindelijk van.

Dus GrabIt geinstalleerd (simpeler schijn je het niet te kunnen krijgen), de credentials van / voor de ziggo server ingevoerd, en gaan. Dacht ik :(

Ik weet niet wat er fout gaat, maar ik krijg iedere keer als ik een update van de groups wil doen een foutmelding: 482: Authentication Rejected. Je zou dus zeggen dat het aan de credentials ligt, maar wat ik ook probeer, ergens gaat er iets mis. De ingevulde gegevens:

Hostname: news.ziggo.nl
Port: 119
accountname: ******@casema.nl
password: *****

Encrypted staat uit. Aan heb ik ook geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten. Zelfde foutmelding, dus ik verwacht niet dat dat iets uit maakt.

De accountname is zoals je kunt zien mijn volledige adres bij Ziggo. Dit zou zo ingevuld moeten worden volgens hen. Ik zit in het voormalige casema gebied, al was ziggo al ziggo toen ik het Alles in 1 pakket aanschafte. Ook heb ik het al zonder de @casema.nl en met een @ziggo.nl geprobeerd, maar dat wilde ook niet echt.

Verder staan mijn poorten in de router goed geforward naar mijn PC, zowel 119 als 563. Kan iemand me vertellen wat ik fout doe? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:21

B4tman_DH

To the Bat.....

Je dient in te loggen met het hoofd email adres en bijbehorende wachtwoord

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
Probeer het eens zonder credentials. Zover ik weet zijn die niet nodig bij newsservers van je eigen ISP.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
B4tman_DH schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:06:
Je dient in te loggen met het hoofd email adres en bijbehorende wachtwoord
Is dat 1 of ander e-nogwat@casema.nl ofzo?
Moning2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:07:
Probeer het eens zonder credentials. Zover ik weet zijn die niet nodig bij newsservers van je eigen ISP.
Had ik ook al geprobeerd, wilde ook niet. Dan krijg ik echter een Communication error, dus niet de authentication error

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2009 19:09 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

(http://www.ziggo.nl/producten/internet/vragen)

Het adres van de nieuwsserver:

Ziggo abonnees - news.ziggo.nl
Voormalige Casema abonnees - news.casema.nl
Voormalige Multikabel abonnees - news.quicknet.nl
Voormalige @Home abonnees - news.home.nl

https://powershellisfun.com

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:09:
(http://www.ziggo.nl/producten/internet/vragen)

Het adres van de nieuwsserver:

Ziggo abonnees - news.ziggo.nl
Voormalige Casema abonnees - news.casema.nl
Voormalige Multikabel abonnees - news.quicknet.nl
Voormalige @Home abonnees - news.home.nl
Ben geen casema-abonnee. Wel ooit geweest, maar dit is bij mijn weten gewoon een ziggo account. En van wat ik via GoT leerde wordt het e.e.a. doorgelinkt naar de centrale news.ziggo.nl

Edit: Ongeacht of ik wel of geen credentials invoer voor news.casema.nl, krijg ik een Authentication Rejected. Datzelfde geldt voor news.ziggo.nl

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2009 19:17 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

The Eagle schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:12:
[...]

Ben geen casema-abonnee. Wel ooit geweest, maar dit is bij mijn weten gewoon een ziggo account. En van wat ik via GoT leerde wordt het e.e.a. doorgelinkt naar de centrale news.ziggo.nl
Als je op https://mijn.ziggo.nl/myziggo-email/do/email/myemail kijkt, wat is dan je primaire adres? (Daar moet je mee inloggen)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

Als je op https://mijn.ziggo.nl/myziggo-email/do/email/myemail kijkt, wat is dan je primaire adres? (Daar moet je mee inloggen)
Dat is dat @casema.nl adres. Maar dat wil dus niet.

Edit: correctie: Als ik op bovenstaande URL met dat casema-adres probeer in te loggen en het zelfde wachtwoord als waarmee ik op mijnZiggo in log gebruik, pakt ie het ook niet. Kan me ook niet herinneren dat ik dat ooit ingesteld heb (ik WIL namelijk niet eens email van ziggo ;) )

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2009 19:46 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Zit je firewall niet dwars?
Voor usenet hoef je geen poorten te forwarden in de router.
Die mag je weer weghalen.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ziggo helpdesk al gebeld? (poorten forwarden hoeft trouwens niet,of draai je zelf een newsserver?)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:47:
Zit je firewall niet dwars?
Voor usenet hoef je geen poorten te forwarden in de router.
Die mag je weer weghalen.
Nope, firewall ligt niet dwars. Grabit mag van Zonealarm overal naartoe. Alleen voor server spelen zou ie moeten vragen, maar ik verwacht niet dat ie dat zal doen :P

Ziggo helpdesk...niet gebeld nee. Maar moet dat echt? Ik bedoel: het zijn daar van wat ik hoor (nofi) niet de meest capabele mensen, behalve de sales afdeling dan maar daar heb ik nu een beetje weinig aan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2009 19:52 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

The Eagle schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:37:
[...]

Dat is dat @casema.nl adres. Maar dat wil dus niet.

Edit: correctie: Als ik op bovenstaande URL met dat casema-adres probeer in te loggen en het zelfde wachtwoord als waarmee ik op mijnZiggo in log gebruik, pakt ie het ook niet. Kan me ook niet herinneren dat ik dat ooit ingesteld heb (ik WIL namelijk niet eens email van ziggo ;) )
Is dit dan niet het probleem/de oorzaak?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Dat zou ik eigenlijk niet verwachten....maar kan idd een oorzaak zijn. Zit denk ik niks anders op dan Ziggo even te bellen...eens kijken of die lui nog wakker zijn. Keep you posted :)

Edit: net gebeld, weer eens een idioot lange wachttijd. Dat doen we dus niet, bel ze morgen overdag wel ofzo. Tot die tijd zijn andere suggesties welkom :)

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2009 20:15 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

The Eagle schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:06:
Dat zou ik eigenlijk niet verwachten....maar kan idd een oorzaak zijn. Zit denk ik niks anders op dan Ziggo even te bellen...eens kijken of die lui nog wakker zijn. Keep you posted :)

Edit: net gebeld, weer eens een idioot lange wachttijd. Dat doen we dus niet, bel ze morgen overdag wel ofzo. Tot die tijd zijn andere suggesties welkom :)
Heb ze een aantal keer gebeld, soms duurt het wat langer maar valt me niet tegen eigenlijk... Je schijnt echt met je hoofd emailaccount in te moeten loggen. Als dat je @Casema account is, dan zul je het wachtwoord moeten weten of de helpdesk moeten bellen.

Je zou ook een proefaccount bij een newsprovider kunnen nemen om te kijken of het wat is, denk niet dat Ziggo betere nieuwsservers met meer retentie heeft dan bijvoorbeeld XS News en Eweka...

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:24:
[...]

Heb ze een aantal keer gebeld, soms duurt het wat langer maar valt me niet tegen eigenlijk... Je schijnt echt met je hoofd emailaccount in te moeten loggen. Als dat je @Casema account is, dan zul je het wachtwoord moeten weten of de helpdesk moeten bellen.

Je zou ook een proefaccount bij een newsprovider kunnen nemen om te kijken of het wat is, denk niet dat Ziggo betere nieuwsservers met meer retentie heeft dan bijvoorbeeld XS News en Eweka...
Klopt. Maar wel helemaal gratis en je haalt gewoon 3.2mb/sec met alles-in-1 extra.

Ik had ook XS News maar die is mooi opgezegd. Pak af en toe wel een maandje om catch up te spelen met dingen die op ziggo niet lukken vanwege retentie. Als je gewoon goed bij blijft met release voorspel ik weinig problemen. En als ik iets moet hebben wat oud is slinger ik uTorrent wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

The Eagle schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:06:

Ben je nog verder gekomen met de Helpdesk van Ziggo?

Pagina: 1