DVI-D naar VGA (D-sub)

Pagina: 1
Acties:

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik wil graag een vga scherm(D-Sub) aansluiten op een DVI-D poort. Nu heb ik hiernaar gezocht, maar helaas niks gevonden. Nu was ik nog steeds bezig met research, en toen kwam ik erachter dat er verschillende soorten DVI aansluitingen zijn. Ik kan overal DVI-I->VGA 'blokken' vinden, maar helaas geen DVI-D naar VGA 'blokken'. Na wat research ben ik het volgende tegengekomen:
kalizec schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:40:
Ja het is mogelijk om de pinnetjes eruit te trekken.

MAAR als je dat doet kun je niet meer vanaf VGA -> DVI.
Die extra pinnen zijn om het VGA signaal door te geven.

Kortom.
DVI-I -> DVI-D en vice versa kan.
DVI-D -> VGA kan.
VGA -> DVI-D kan niet.
VGA -> DVI-I kan niet.
VGA -> DVI-D -> DVI-I kan niet.

De middelste balk is aarde.
De overige vier zijn voor het VGA signaal.

Als je het echt helemaal zeker wilt weten, even de FAQ op het board goed lezen of wat googlen.
Als ik het goed begrijp kan ik pinnen van een DVI-I aansluiting, die niet op een DVI-D aansluiting zitten, eruit trekken? Als dit zo is, wat zijn de risico's hiervan?

Alvast bedankt,

Tom

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

dvi-d is een digitaal signaal, je zult een speciale converter moeten gebruiken om het analoge signaal te converteren (DVI-I/VGA)

converters (kabels, etc.) zijn gewoon te koop (google dvi-d to vga +kopen)

[ Voor 23% gewijzigd door neliz op 27-08-2009 19:09 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• devhouse
neliz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:07:
dvi-d is een digitaal signaal, je zult een speciale converter moeten gebruiken om het analoge signaal te converteren (DVI-I/VGA)

converters (kabels, etc.) zijn gewoon te koop (google dvi-d to vga +kopen)
voor het geldt voor een converter kan ik beter een dvi beeldscherm kopen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tom.keim schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:11:
voor het geldt voor een converter kan ik beter een dvi beeldscherm kopen...
En dan heb je ook een veel betere beeldkwaliteit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Waarom DVI-D? Heeft je grafische kaart dan geen DVI-I connectoren?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• devhouse
Nee, helaas niet, althans daar ga ik van uit, ik heb alleen een VGA poort en deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.atmarkit.co.jp/fsys/cableconnect/05disp_video/03dvi_d-box-l.jpg

Ik ben van plan om voor dit beeldscherm te gaan, die werkt toch?:
http://www.informatique.n...m=prd&a=659541&spcall=yes

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 21:35
tom.keim schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:06:
Nee, helaas niet, althans daar ga ik van uit, ik heb alleen een VGA poort en deze:

[afbeelding]

Ik ben van plan om voor dit beeldscherm te gaan, die werkt toch?:
http://www.informatique.n...m=prd&a=659541&spcall=yes
Ja aangezien daar een DVI-D ingang opzit.

Even voor de goede orde trouwens:
  • DVI-A: Alleen analoog signaal
  • DVI-D: Alleen digitaal signaal
  • DVI-I: Analoog en digitaal signaal
  • M1-DA: Digitaal, Analoog en USB signaal
Hierbij is DVI-A compatibel met een VGA (D-Sub) aansluiting en DVI-D compatibel met een HDMI (zonder geluid) aansluiting. Ook is DVI-I compatibel met HDMI, maar dit kan niet goed werken omdat deze niet altijd HDCP heeft. M1-DA durf ik even niets over te zeggen, aangezien ik deze nog niet ken O-).

Wel zijn de meeste DVI poorten tegenwoordig DL (Dual link) en hebben de meeste DVI-D poorten tegenwoordig HDCP, waarbij ze dus ook encrypted/beveiligde content kunnen voortspuwen.

Even nog alle aansluitingen op een rijtje door middel van een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/277px-DVI_Connector_Types.svg.png

• devhouse
ok bedankt.

ik heb nog een klein vraagje, wat ik niet heb kunnen vinden, maar wat ik wel wil weten.

Ik heb een acer aspire l3600 met de Intel GMA 3100 als videokaart. Ik heb een VGA en DVI-D aansluiting, kan ik dus dual screen hebben?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:28

RnB

Mag ik vragen waarom je dat VGA scherm per se aan je DVI-D uitgang wil hebben? Aangezien je ook een VGA uitgang op je laptop heb..
Bespaart je veel moeite. ;)

• devhouse
RnB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:53:
Mag ik vragen waarom je dat VGA scherm per se aan je DVI-D uitgang wil hebben? Aangezien je ook een VGA uitgang op je laptop heb..
Bespaart je veel moeite. ;)
Omdat ik nu al een VGA scherm heb, ik wil graag dual screen, en ik heb nog een VGA scherm liggen, alleen kan dit dus niet op DVI-D, voor het geldt voor een converter kan ik beter een DVI-D scherm kopen, en dan wil ik graag dual screen, ik weet alleen niet of dat kan.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 21:35
tom.keim schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:50:
ok bedankt.

ik heb nog een klein vraagje, wat ik niet heb kunnen vinden, maar wat ik wel wil weten.

Ik heb een acer aspire l3600 met de Intel GMA 3100 als videokaart. Ik heb een VGA en DVI-D aansluiting, kan ik dus dual screen hebben?
Volgens een snelle Google search moet ik eerlijk zeggen dat ik er bang voor ben dat dat niet gaat lukken helaas. Daarvoor zou je echter wel bijvoorbeeld een goedkope Geforce kaart kunnen aanschaffen. Laatst heb ik nog een passieve Geforce 9400GT videokaart gekocht voor 3 tientjes bijvoorbeeld. Goedkoper zou ook nog kunnen!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:28

RnB

Achso, ik begrijp het.

Volgens mij kan je niet tegelijkertijd een analoge en een digitaal signaal uitsturen en is bij jouw een dual monitor setup niet mogelijk. Althans, niet zoals jij het wilt. Je kan er idd nog een videokaart bijgooien, mits dat mogelijk is.
Many new desktop computers support dual monitors without requiring any additional hardware. To see if you have more than one monitor connection, look at the back of your computer for two Video Graphics Array (VGA) connectors or two Digital Visual Interface (DVI) connectors or one of each.
If you only have a single VGA or DVI connector, you will need to install a video adapter. You can either install a second video adapter or replace your current video adapter with one that has two VGA or DVI connections.

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 27-08-2009 21:04 ]

• devhouse
Helaas kan het niet bij mijn computer, ik heb een mini computer en ik denk niet dat daar een nieuwe videokaart ingaat...

Afbeeldingslocatie: http://hardwaretechreview.com/wp-content/uploads/acer-aspire-l3600-2.jpg

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Expansion Slots
1 mini PCI 3A slot (internal), slot in use by TV card on certain models
1 mini card slot , slot in use by WLAN card on certain models

Nee, ik denk niet dat dat gaat lukken. Tenzij je een Matrox DualHead2Go o.i.d. koopt maar die zijn niet goedkoop.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Wlf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 08:53

Wlf

Er bestaan ook USB naar VGA adapters:
Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/image.php?type=P&id=1635

<PC specs>

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Maar die zijn niet geschikt voor games en video.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Wacht... ff recapituleren... Je hebt een PC met D-Sub en DVI-D. Je hebt een VGA scherm er aan hangen en je wil een 2 scherm kopen dat zowel een D-Sub als DVI-D ingang heeft.
Zoja, waar zit je je dan druk in te maken over het aansluiten?! Het engige waar je je druk om moet maken is dat deze 2 schermen wel tegelijk kunnen werken.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1