Hallo,
Ik wil graag een vga scherm(D-Sub) aansluiten op een DVI-D poort. Nu heb ik hiernaar gezocht, maar helaas niks gevonden. Nu was ik nog steeds bezig met research, en toen kwam ik erachter dat er verschillende soorten DVI aansluitingen zijn. Ik kan overal DVI-I->VGA 'blokken' vinden, maar helaas geen DVI-D naar VGA 'blokken'. Na wat research ben ik het volgende tegengekomen:
Alvast bedankt,
Tom
Ik wil graag een vga scherm(D-Sub) aansluiten op een DVI-D poort. Nu heb ik hiernaar gezocht, maar helaas niks gevonden. Nu was ik nog steeds bezig met research, en toen kwam ik erachter dat er verschillende soorten DVI aansluitingen zijn. Ik kan overal DVI-I->VGA 'blokken' vinden, maar helaas geen DVI-D naar VGA 'blokken'. Na wat research ben ik het volgende tegengekomen:
Als ik het goed begrijp kan ik pinnen van een DVI-I aansluiting, die niet op een DVI-D aansluiting zitten, eruit trekken? Als dit zo is, wat zijn de risico's hiervan?kalizec schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:40:
Ja het is mogelijk om de pinnetjes eruit te trekken.
MAAR als je dat doet kun je niet meer vanaf VGA -> DVI.
Die extra pinnen zijn om het VGA signaal door te geven.
Kortom.
DVI-I -> DVI-D en vice versa kan.
DVI-D -> VGA kan.
VGA -> DVI-D kan niet.
VGA -> DVI-I kan niet.
VGA -> DVI-D -> DVI-I kan niet.
De middelste balk is aarde.
De overige vier zijn voor het VGA signaal.
Als je het echt helemaal zeker wilt weten, even de FAQ op het board goed lezen of wat googlen.
Alvast bedankt,
Tom