[php] Extra kolom toevoegen aan html tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik heb het volgende probleem,

Ik heb een html tabel die bestaat uit 3 kolommen de opmaak:

Titel
--------------------------------
Hoi | waarde | waarde|
Hoi | waarde | waarde|
Hoi | waarde | waarde|
--------------------------------

Nu wil ik dus met php een extra kolom toevoegen. Ik heb een array met waarden die dan in de 4e kolom moeten komen komen. Hoe ga ik dit doen? Ik heb het een en ander geprobeerd maar niks wil lukken..

Bedankt!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom zou je on-the-fly kolommen willen toevoegen? Waarschijnlijk probeer je iets te doen wat op een andere manier beter kan.

In ieder geval: kijk eens naar de SQL zoals phpMyAdmin dat laat zien wanneer je de kolom toevoegt, en laat diezelfde SQL uitvoeren door PHP.

Oh, HTML-kolommen, geen SQL-kolommen. Laat maar :P

Dat wordt lastig. Is het een bestaand stuk html, of schrijf je de tabel zelf met php? In het tweede geval zul je je code aan moeten passen, en in het eerste geval zou je kunnen zoeken op "</tr>" en dat vervangen door "<td>Mijn kolom</td></tr>". Eenvoudiger oplossingen kan ik zo 1-2-3 niet bedenken :)

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 27-08-2009 18:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om ene bestaande html tabel...
Ja daar zat ik al aan te denken, maar als ik gewoon met str_replace "Mijn Kolom" wil vervangen door de array krijgt elke Mijn Kolom de waarde "Array". Of doe ik nou wat heel stoms?
En ik heb hem in een string

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 18:57 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je zegt dat je een tabel "hebt", maar waar en in welke vorm heb je die? Heb je die simpelweg in de vorm van een string? Dan is de tip van CodeCaster ongeveer wel wat je zoekt (zal wel iets anders moeten om de array te krijgen). Als je hem in een andere vorm hebt dan is het handiger om dat even te melden, dan kunnen we nog op zoek naar alternatieve oplossingen.

Om voor de eerste variant toch nog even wat hulp te bieden ga ik er verder even van uit dat je hem als string hebt. Wat je dan kunt doen is explode'en op </tr>. Je plakt dan achter ieder element van de array die je krijgt een element van jouw array, en implode de boel daarna weer op </tr>. Je krijgt dan hetzelfde als wat je nu hebt met een extra kolom.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Het is wellicht handig als je even een voorbeeld (enkel de relevante stukken) van je HTML / PHP code plaatst.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:39:
Ik heb het een en ander geprobeerd maar niks wil lukken..
Wat heb je zoal geprobeerd dan?

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Het is gelukt, heb het gedaan met een foreach functie!
Pagina: 1