WLAN stottert/slecht

Pagina: 1
Acties:

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 16:09
CPU: i7 920
Mobo: P6T Deluxe V2
GPU: Asus Nvidia GTX295
RAM: 12GB ddr3
WLAN: Asus WL-138g V2

Hey hey,

Wij hebben een nieuwe computer gebouwd, en deze heeft sinds dat hij klaar is alleen maar problemen. De router die we gebruikten was al bekend met problemen, is dus bij komst van de nieuwe pc retour naar KPN gegaan en we hebben een nieuwe.

Gevolg: prachtig snel internet, goed en goed beveiligd op 2 PC's, 2 laptops en 4 mobieltjes met LAN.
Nadeel? onze pc doet nog steeds helemaal niks.

We krijgen hem gewoon zichtbaar in het scherm (Thompson[randomcode]) en voeren de WPA2 in, waarna hij 2 minuten zoekt, en vervolgens geen dus geen verbinding krijgt of beperkte verbinding. Zo nu en dan (10% van de tijd) dan hebben we internet, heel erg slechte kwaliteit, langzaam, en meer dan de helft van de grote sites (eigenlijk alles behalve google) kan niet laden en hapert.

Ik ben radeloos, heb zelfs een USB-WLAN adapter gehaald en heb precies hetzelfde, deze gaat morgen retour.

Welke opties ik nog heb:

Drivers (3e keer) deinstalleren en herinstalleren,
OS herinstalleren (zou niks uit moeten maken)
de LAN drivers van het mobo installeren (is mij afgeraden door professionele ICTer)

Ohja, en als laatste heb ik alle LAN uitgezet in het moederbord

Ik ben echt radeloos...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
je hebt niet iets in de buurt staan wat je signaal kan storen? Radio, kabels door de wand... Doet hij het wel als je hem naast de router zet?

Desktop | Server | Laptop