Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

x-fi professional champion series + marantz sr3001

Pagina: 1
Acties:

• pjottrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 23:52
in de hoop dat iemand mij kan helpen; Het volgende.

op dit moment ben ik al de 4e dag aan het prutsen om het goed te krijgen; het lukt mij echter niet.

de aparatuur is de volgende:
Ik heb een geluidskaart met bracket erbij; de x-fi
zie linkje: http://nl.creative.com/pr...669&product=16559&listby=

en ik heb de marantz sr 3001 als versterker aangeschaft.
Mijn vorige setje was een 2.1 setje van een onbekend merk, en deze wilde ik weer upgraden naar 5.1
Mijn keus is in dit geval terecht gekomen op de marantz.

nu zit ik met het volgende: ik heb vanaf mijn pc een toslink kabel naar de versterker lopen, er komt echter standaard alleen 2.0 pcm geluid uit.
zodra ik dan een film met dolby,/ dts ga kijken, switcht hij wel direct over naar 5.1
nu is het probleem het volgende: ik luister graag mp3's , die klinken echter nergens naar omdat de sub op 2.0 pcm geen kik geeft.
alles wat ik voor elkaar wil krijgen is dat hij standaard 2.1 geluid gaat doorgeven; tenzei de stream anders is.

Heeft iemand vasn jullie een suggestie hoe dit te doen? het zei via ervaring met ofwel x-fi kaarten , hetzei marantz versterkers?

alvast bedankt.

Peter

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
Hoe staan je windows instellingen onder geluid? 2.1 of 2.0 etc kan je daar instellen als standaard optie.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
volgens mij ligt dit puur aan de bron. als er geen 5.1 wordt meegstuurd wordt het een potje. als je 2.1 wilt luisteren, dan moet je denk ik je versterker anders om laten gaan met het signaal, als je versterker constant op DTS staat zul je nooit lekker muziek kunnen luisteren. voor muziek zal je hem toch op stereo moeten zetten anders gooit hij alles over de DTS decoder

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• pjottrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 23:52
tsj, wat zal ik zeggen;
het geluid van windows / geluidskaart staat op 5.1,
echter de versterker staat standaard op 2.0 ( hij geeft ook aan dat het om pcm geluid gaatr )
als ik van 2.0 2,1 kan maken ben ik al lang blij.
want zoals ook eerder vermeld, die dts stream doet het probleem loos.

verder vind ik het ook niet erg om permanent een 5.1 signaal uit te sturen, maar ik weet niet helemaal hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. ik geloof dat mijn geluidskaart dat wel kan, met diverse workarounds, kan ik er deen creative prelude kaart met ddl ( dolby digital live ) van maken...

maar goed, ik struikel voornamelijk over 2.0 geluid, das inderdaad niet om aan te horen.

ik ga nog eens met de versterker prutsen, en kijken of ik er 2.1 gwluid uit kan krijgen