Toon posts:

PC start niet meer na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kreeg ik mijn nieuwe onderdelen binnen voor mijn PC. Na deze geïnstalleerd te hebben, startte mijn pc niet meer op. Het enige wat er gebeurde, is dat de fans draaiden voor een paar seconden, dan stopten, en dan weer gingen draaien. Verder brandt het power-on LED van mijn pc niet meer.

Nadat ik mijn oude videokaart en oude processor terug had geplaatst, functioneerde hij nog steeds niet.
Ook heb ik wat voedingskabels uit een andere pc in deze gedaan, maar ook hier gebeurde hetzelfde.
Heb tevens ook de CMOS battery er even uitgehaald en terug in gedaan.

Oude configuratie:
CRS 400W PSU
ASUS P5K-V
Intel Core 2 Duo E4500 @ 2,2GHZ
4GB RAM (1x2GB en 2x1GB)
ATI Radeon X1600 PRO

Nieuwe configuratie:
Antec 650W OPSU
ASUS P5K-V
Intel Core 2 Duo E7600 @3,06GHZ
4GB RAM (1x2GB en 2x1GB)
XFX HD 4890 XXX Edition

Iemand wat tips? Alvast bedankt :)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

4 pins stekker voor cpu stroom aangesloten?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Heb je het bios wel gerest?

lezen Stephan :o
ledje en andere kabels wel goed aangesloten? (ook polariteit goed?, ledjes zijn ook diodes)
en kijk anders hier eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Strikie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:01:
4 pins stekker voor cpu stroom aangesloten?
Ja alles gewoon hetzelfde aangesloten zoals het was, ook de 2 6-pins van pci-e in de videokaart gestopt.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35

mjl

Ugh

Zoveelmogelijk er uit halen en met 1 geheugenbankje testen (en die nog eens wisselen). Als het dan nog niet werkt is je moedebord defect. Mischien te hard gedrukt bij het inzeten van de nieuwe hardware ?

Dan alles 1 voor 1 terugzetten en zien waar het schip strand.

Op zich kan het alleen nog aan het geheugen, mobo of de voeding liggen....

Niet ergens een jumer er per abuis afgetrokken/gevallen ?

[ Voor 33% gewijzigd door mjl op 27-08-2009 17:14 ]

-------

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
je hebt alle kabels van het frontpaneel ook weer op de juiste manier aangesloten? Ik vraag dit omdat de powerled ook niet aan gaat...

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:17:
je hebt alle kabels van het frontpaneel ook weer op de juiste manier aangesloten? Ik vraag dit omdat de powerled ook niet aan gaat...
Daar heb ik niets aan veranderd, daarom dat ik het ook al zo vreemd vond dat die niet meer brandt.

Verder zal ik vanavond nog wat onderdelen veranderen, misschien nog wat onderdelen testen in andere pc's.
En misschien zou de polariteit inderdaad niet goed kunnen zijn, enige mogelijkheden om dit goed te kunnen checken?

En bedankt voor de reacties iedereen. :P

edit:

Even een kleine update:
Heb de pc zoveel mogelijk gestript, harde schijven ontkoppeld, dvd-drive ontkoppeld, videokaart eruitgehaald (Er zit nog een on-board GPU op moederbord) en RAM sticks eruitgehaald en ook nog gewisseld tussen slots, maar het heeft niks uitgehaald.
Verder heb ik ook nog mijn oude voeding er nog op aangesloten (niet echt ingebouwd, alleen stekkers aangesloten op moederbord), maar dan kwam de ventilator van de processor niet eens verder dan 1 zwiepje en daarna niets meer.

Mag ik hieruit gaan opmaken dat mijn moederbord het begeven heeft? :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 20:41 ]

Pagina: 1