Toon posts:

Alle hardware geinstalleerg maar hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle hardware binnen maar hoe moet ik er een OS op krijgen. Moet ik eerst een OS erop zetten om dan de drivers voor het moederbord, videokaart enz te installeren of moet dat in de BIOS????

Ik heb ook iets over scandisk en partietioneren gehoord.

Kan iemand mij helpen??

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

hee... meen je dit nou serieus???

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Ja echt waar lees mn ondertitel maar dan begrijp je het. :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Je moet eerst met FDISK via een boot floppy partitioneren, dus aangeven hoe groot de partities worden etc.

Daarna formatteren ofwel sectors indelen en controleren etc.

Daarna OS installen. Bij win2000 op A7V moet je wel ff ata 100 tijdens setup installen DMV F6 als erom gevraagd wordt en na de installatie van het OS de drivers installen.

Uitgebreide handleidingen zijn er genoeg op INET, gewoon ff zoeken.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Wow shit
Kun je niet beter een boekje kopen of aan een vriend of kennis vragen of ie je dit kan uitleggen en voor kan doen want om alles vanaf begin uit te leggen is een wereld klus.

Mike

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
oke nou je hebt wel een opstart diskette toch...(het kan op meerdere manieren, maar ik doe het ff simpel)
eerst opstartdiskette erin.....en dan je hardeschijf formateren(als je harde schijf nieuw is)....daarna opnieuw opstarten en met je opstartdisk en besturingssysteem cd alles erop zetten....de rest van de hardware installatie wijst zich vanzelf...gewoon alle diskettes en cd-roms gebruiken die je erbij gekregen hebt...

maar als je echt zo'n newbie bent....waarom waan je je hieraan dan?? (oke alles moet een keer voor het eerst, maar je kon het beter ff een keer bij iemand anders zien)

suc6!!!!!

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Haal een kratje bier, sleep iemand mee die je kent die goed is met pctjes, zet em een lekkere maaltijd voor, en blijf er de hele avond naast zitten.
Gewoon afkijken... vraag em maar de oren van z'n kop, dan kun je het de volgende keer voor het grootste gedeelte zelf...
veel suc6
}:O

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen dit had ik dus ook al in mn kop mar ik wist niet of het goed zou gaan.
Bedankt voor de medewerking ondanks deze newbie vraag maar dat wisten jullie al

Bedankt en het zal wel lukken. Ik ben immers weer een stuk minder newbie
Pagina: 1