Toon posts:

Externe HDD formatteren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen is het draadloos internet hier gigantisch sloom dus ik kon haast niks maar van de ene pc naar de andere kopiëren. Ik haalde dus de externe hardeschijf van de pc af en sloot hem aan op de andere pc. Nu kreeg ik dus de melding: De schijf in station E is niet geformatteerd. U moet hem formateren bla bla bla. Ik klikte op Nee en sloot hem weer aan op de andere pc, hier deed hij het wel normaal.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb geen zin om het te formatteren want dan ben ik 500gb+ kwijt. Een backup maken zal denk ik ook niet zo makkelijk gaan want daarvoor is het veel te groot.

Verwijderd

Je schijf is in NTFS en een van je PC's is voorzien van een OS dat het niet snapt?

Je geeft echt totaal geen info over je PC's dus ik moet mijn glazen bol eens uit het vet trekken.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De gemakkelijkste oplossing is om e.e.a. dan even bedraad aan te leggen. Wat je nu hebt is dan gewoon een draadloos netwerk, dus ook draadloos internet. B)

Hoe dan ook, mijn gok is dat je PC Windows Vista heeft en de andere PC Windows XP of lager. Die maakt gebruik van een andere versie van NTFS die niet downwards compatiable is. Een eventuele oplossing zou zijn om die versie naar beneden te schroeven, ik denk dat dat wel kan met een 3rd party partitioneringstool.

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, de pc's hebben allebei Windows Vista.

Edit: Ik lees net ergens dat Windows Vista pas vanaf service pack 1 Exfat ondersteund. Laat de externe hardeschijf nou net zo geformatteerd zijn en de andere pc is pas net nieuw :|

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 16:12 ]

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Misschien zitten er fouten op je externe harde schijf. Probeer eens een foutcontrole te doen op je harde schijf ('Deze Computer' > rechtermuisknop op je externe harde schijf > 'eigenschappen' > tabblad 'extra' > foutcontrole > vink beide opties aan)

Met betrekking tot je 'sloom draadloos internet'-probleem kan dit meerdere oorzaken hebben. Ik geef je hier enkele mogelijke probleemgebieden en oplossingen:

1) mogelijke storing met draadloos v.d. buren: kanaalnummer op je draadloze router of access-point veranderen (btw: zorg altijd dat je draadloze router of AP optimaal beveiligd is, sterke wachtwoorden/WPA/...)

2) zwak signaal door hinderlijke objecten of te-verre afstand: ga zelf dichter bij het draadloos toestel gaan zitten of plaats deze zelf dichter bij je PC-werkplaats (doe eens een meting met het tooltje 'netstumbler')

3) Computer-instellingen nakijken: setting dat als er geen activiteit is de draadloze verbinding uitvalt na x minuten om de batterijen te sparen. Meestal is die setting ook bereikbaar via configuratiescherm/systeem en bij uw draadloze hardware op eigenschappen klikken. Power management -probleem is vaak de reden (zeker bij laptops)

4) firewall: regel(s) die het draadloos internet belemmeren of blokkeren

5) PC eens updaten: nieuwste updates (vooral windows) en drivers (zeker wat betreft je draadloze netwerkkaart), zie ook eventueel nieuwe firmware draadloze router/AP

7) draadloze router/AP-problemen: draadloos toestel eens 10 seconden zonder stroom zetten en terug aanschakelen

8 ) scannen op virussen en spyware

9) draadloze router/AP defect

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Verwijderd

Probeer eens net zoals hier boven.
Checkdisk uit te voeren, en even nieuwe chipset/usb drivers te installeren.
Succes :)
Pagina: 1