Toon posts:

Tweede SMTP user lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben bezig met een server 2008(sp2) en Exchange 2007(sp1) op te zetten en loop tegen het volgende probleem aan:

Ik wil graag een mail groep hebben(distribution group) die als mail adres heeft: administratie@domein.com

In deze mailbox komen 4 users met ieder een eigen mail adres.
user1@domein.com
user2@domein.com
user3@domein.com
user4@domein.com

Als er een mail wordt verstuurd naar administratie@domein.com krijgt iedereen hem netjes.
Dit loopt voor zover gewoon goed.

Nu wil ik dat de users als ze een mail versturen naar buiten als afzender adminsitratie@domein.com krijgen.
Ik heb geprobeerd om een smtp toe te voegen bij de users maar exchange geeft aan dat deze al in bezit is van de distribution groep administratie.

moet dit anders>?
ik heb al een paar dagen op internet gekeken(google) en wat forums afgestruind en gelezen maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden.

Kan dit wel wat ik wil?

Alvaste bedankt.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Google eens op "Send As" ...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Send-as rechten instellen op de distributiegroep, en dan het van-veld van outlook ermee vullen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik meteen doen! Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:55:
Send-as rechten instellen op de distributiegroep, en dan het van-veld van outlook ermee vullen?
Bij mij heb ik die optie dus niet bij distributiegroup. wel bij de mailbox users.

Enig idee of dat goed is?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

Bij mij heb ik die optie dus niet bij distributiegroup. wel bij de mailbox users.

Enig idee of dat goed is?
Dan moet je iets beter kijken denk ik, in de advanced-security. Ik gok dat je send-as en send-on-behalf nu door elkar haalt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:02:
[...]

Dan moet je iets beter kijken denk ik, in de advanced-security. Ik gok dat je send-as en send-on-behalf nu door elkar haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik zie bij het management console van Exchange 2007 niet die optie.
Wel zie ik een soort gelijke optie in de AD.

Als ik de gebruiker toevoeg op deze groep en dus de juiste rechten send as geef kan ik ze in het management console Exchange 2007 nog steeds niet toevoegen bij SMTP van de gebruiker.

Verwijderd

Je kan ook helemaal niet een SMTPadres meerdere keren toekennen.

Geef de users Send As rechten in de AD en in Outlook moeten ze het Van-veld gebruiken en daar de naam van de Distributie lijst aangeven. Dan wordt de mail verstuurd als (de Send As) zijnde afkomstig van de Distributielijst, dus met het SMTPadres van de distributielijst

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 15:16 . Reden: typo ]

Verwijderd

Je kunt ook een tweede account toevoegen aan outlook en het dan via POP versturen, zie http://www.block.net.au/help/Dummy-POP3/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:30:
Je kunt ook een tweede account toevoegen aan outlook en het dan via POP versturen, zie http://www.block.net.au/help/Dummy-POP3/
zullen we het gewoon simpel houden?

je moe de users send-as rechten geven. jij wilt ze nu een 2e smtp adres geven, een smtp adres moet echter uniek zijn, anders zou de mailserver niet weten wie er achter het adres zou zitten.
Pagina: 1