Toon posts:

Internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb een probleemke, ik wil mijn xbox360 op het internet krijgen, maar dit via mijn laptop.

Mijn laptop is verbonden met draadloos internet, mijn xbox360 heb ik verbonden met de laptop via een netwerkkabel. Nu wil ik mijn internetverbinding delen door bij eigenschappen van mijn draadloze verbinding het volgende aan te vinken: "andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer"
Maar als ik op ok druk komt er na een tijdje de volgende foutmelding:

"Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Interneteverbindging delen"

Mijn xbox detecteert dus ook geen verbinding.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb je wel een crosskabel gebruikt anders gaat het uberhaubt niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik gebruik een crosskabel

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Probeer eens in je register
code:
1
/HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/Tcpip/Parameters/IPEnableRouter
op 1 te zetten en dan rebooten.

Die parameter bestaat onder XP en Vista

Wat ook handig is om eens het ip adres en een route tabel van je windows pc en je wireless te geven. Ow en je windows versie.

Hmm, ik zie nu dat je al problemen hebt met de wizard. Anders moet je eens kijken of er fouten in je netwerk zitten of zo.

[ Voor 48% gewijzigd door kluyze op 27-08-2009 16:07 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja, je kan natuurlijk klooien met internet verbinding delen op je laptop en zo, maar als je een netwerk apparaat met RJ45 aansluiting (bijv een X-box) op een draadloos netwerk wilt aansluiten is er ook een hele eenvoudige manier tegen betrekkelijk lage kosten:

Devolo dlan Wireless Extender

Inprikken in stopcontact, even je laptop op aansluiten middels een netwerkkabel kabel en ip adres instellingen even wijzigen zodat je bij het apparaat kan (of op draadloze router en dan ip adres in de dhcp tabel van de router opzoeken)

Gebruik de bijgeleverde software of surf naar de pagina van het apparaat. Configureer de WLAN instellingen en sluit nu de Xbox aan op de dLAN wireless extender. Het netwerk apparaat kan nu voortaan zelfstandig op internet via je draadloze router, of je PC of laptop nu aan of uitstaat en het zit mekaar niet in de weg

Voila!

Verwijderd

Topicstarter
kost toch ook een 80 euro kan ik dan niet beter een draadloze ontvanger van xbox kopen?
of werkt dit niet zo super?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, dat kan ook. Voordeel van deze extender is dat het wat universeler is.

Verwijderd

Waarom via je LapTop?

Je hebt al draadloos internet verbind je xbox met je modem/router en je kan gamen..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 03:03 ]

Pagina: 1