Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] Auto aanvullen? Auto complete? Auto zoeken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor benaming ik dit zou moeten geven en dat maakt zoeken ook al lastig en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Ik heb een formulier waar ik al namen kan selecteren door een pull down menu. Werkt leuk maar lastig als je die hele lijst door moet scrollen om de juiste naam te vinden.

Wat ik mij afvroeg is of er een soort van automatisch aanvullen bestaat op het moment dat je begint met de juiste letter hij alleen nog de mogelijkheden weergeeft die met DIE letter beginnen.

Zo zou je zelf al een begin kunnen maken en vervolgens eentje selecteren.

Iemand enig idee of dit mogelijk is in Excel of uberbaupt de naam ervan?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die enig idee heeft of dit uberhaupt mogelijk is? Verklaard misschien ook waarom ik het niet kan vinden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke versie van Excel? In een formulier zal dat er mogelijk bij moeten worden geprogrammeerd, bij een cel gebeurt de autoaanvullen automatisch bij mij zolang het om een set cellen gaat die bij elkaar horen (dus geen lege rijen of kolommen).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:49:
Welke versie van Excel? In een formulier zal dat er mogelijk bij moeten worden geprogrammeerd, bij een cel gebeurt de autoaanvullen automatisch bij mij zolang het om een set cellen gaat die bij elkaar horen (dus geen lege rijen of kolommen).
Excel 2007.

Wat ik bijvoorbeeld graag zou willen is op Blad2 een rij met Artikelen maken en deze beschikbaar maken op Blad1. Als je in een cel gaat staan kun je daar een pull down list van maken en dat werkt wel oke, maar het zou fijn zijn dat je de 1e paar letters kunt typen dat hij een lijst geeft met de mogelijkheden die over blijven.

In de ultieme situatie zou zijn als je een artikel hebt, Microsoft Windows 2008 Standard bijv.
Dat als je windows intypt dat hij alleen met de suggesties komt waar Windows in voor komt.

Hetzelfde idee als google zeg maar.

Dit laatste zal wel niet kunnen, maar de eerste moet toch wel mogelijk zijn.