[XP] Printer instellingen SBS2008 64 bit

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:45
Na enkele uren proberen geef ik de moed bijna op, maar misschien heeft iemand anders als eens met dit bijltje gehakt.

Sindskort ben ik aan het testen met Windows Small Business server 2008. Met Windows 2003 SBS heb ik best wel wat ervaring. Hier kon ik via het loginscript een hoop dingen regelen. Dit waren onder andere het installerren van printers. Dit werkte altijd perfect.

Binnen de SBS2008 omgeving gaat dit duidelijk een stukje moelijker. Op een PC met Windows vista 64 bit werkt nu alles en gaat het installeren van printers via een VBS script goed.

Op een PC met Windows XP 32 bit gaat het installeren nu ook, na het toevoegen van de PC in de AD moet ik 1x keer inloggen als admin. (dit gebeurt praktisch altijd, voor mijn gevoel is dit dus geen extra handeling) Hier worden door het vbs script de printers toegevoegd. Hierdoor zijn voor de andere gebruikers de drivers beschikbaar.

Nu is alleen het probleem dat instellingen niet overgenomen worden. Een van mijn printers heeft 4 lades. Om mijn oude server installeerde ik per la een printer. Per printer paste ik de instelling zo aan dat erautomatisch de goede lade gekozen wordt.

De instellingen op de server heb ik zowel bij de default instellingen als de advanced instellingen gemaakt.

Op de vista pc werkt alles perfect.

Nu heb ik gegoogled, maar daar komt ik iedere keer uit op sites die in gaan op het probleem van toevoegen onder een 32bit systeem. Dit probleem heb ik alleen niet meer.

Mijn vermoeden is wel dat het te maken heeft met de 32 / 64 bit combi. Het lijkt dus dat lade instelling e.d. vewerkt worden in de 64bit drivers.

Wie kan mij de goede kant op helpen???

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:19

fatshark

fat to da bone

Zomaar even een vraagje waarom gebruik je scripts en niet de printer deploy wizard van 2008?
Je kan toch ook 1 printer met alle bakken aanmaken en dan quicksets gebruiken?

fat to da bone

• josvane
fatshark schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:17:
Zomaar even een vraagje waarom gebruik je scripts en niet de printer deploy wizard van 2008?
Je kan toch ook 1 printer met alle bakken aanmaken en dan quicksets gebruiken?
Deploy wizard? Die heb ik niet kunnen vinden tenminste niet in de vorm dat ik hem dan zou verwachten.

Heb het ook nog geprobeerd via de GPO alleen dan heb je pushprinterconnections.exe nodig. Die op de server staat is een 64 bit applicatie. Daarbij vraag ik mij af of dit dan de oplossing is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan pak je die toch van een andere 32bits machine? Vista, 2008, 7....
Maar als je via roles het onderdeel "Print management" installeert zou dit een perfecte oplossing moeten vormen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• josvane
sanfranjake schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:57:
Dan pak je die toch van een andere 32bits machine? Vista, 2008, 7....
Maar als je via roles het onderdeel "Print management" installeert zou dit een perfecte oplossing moeten vormen :)
Dit heb ik inmiddels zo ingesteld. Ook hier weer het zelfde het pushen werkt, alleen de printer specifieke instellingen komen niet mee.

Zitten lade instellingen niet ergens in een ini file oid. Die dan apart zijn voor x64 en x86

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:19

fatshark

fat to da bone

Wat voor merk, type printer is het?
Heb je zowel 32 bit als 64 bit driver aan printer toegevoegd?

fat to da bone

• josvane
Het is een Nashuatec NRG C7528n en zowel de 32 als 64bit drivers zijn geinstalleerd. Vanuit XP kan ik gewoon printen alleen de settings neemt hij niet over

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het configureren van de settings van de printer doe je neem ik aan niet op de console van de sbs2008 machine zelf :? want 32bit clients moet je configureren vanaf een 32bit client en niet vanaf een (64bit) console

A wise man's life is based around fuck you

• josvane
Dat had ik nog niet geprobeerd, ik heb nu gebrowsed naar mijn server en printers en faxapparaten daar heb ik met mijn administrator account de instellingen goed gezet. Na het opnieuw inloggen waren de instellingen nog niet aangepast.

In de policy heb ik de printers weggehaald, na het opnieuw inloggen waren de printers netjes weggehaald. Vervolgens alles weer toegevoegd en opnieuw ingelogd. De printers worden weer netjes neer gezet.

Alleen het vervelende is dat de printers nog steeds de juist instellingen niet hebben.

• josvane
^^Kickje^^

Niemand die weet wat dit kan zijn? Als ik de printers deploy via een 32bit client gaat het wel goed.

Dit is alleen voor mij niet de gewenste situatie, daar de pc straks een vlan ingaat. ivm een camera systeem
Pagina: 1