Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kan [bestand] niet vinden. kies een ander pad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Opeens krijgen 2 mensen op het werk hier onderstaande foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=69799&stc=1&d=1251276510

Deze 2 werknemers hebben beide office 2007.
Opslaan op lokale schijf werkt wel maar zodra ze op de netwerkschijven proberen op te slaan volgt de foutmelding. Dit geldt voor Excel en Word.

Ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden op internet dus vandaar dat ik mijn vraag hier neerzet.
Dit probleem is ook sinds 2 weken. Wel heb ik laatst alle pc's op het werk op virussen en malware gescand.
Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft?

Ik heb zojuist opnieuw excel geïnstalleerd op 1 van deze pc's maar zonder succes.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Reptile209

- gers -

Kunnen ze nergens op het netwerk opslaan zonder tegen deze fout aan te lopen, of gaat het in een bepaalde folder mis? Indien het laatste: de totale lengte van pad + filenaam mag voor Excel niet meer dan 248 tekens zijn (Word 254 dacht ik), anders treden er diverse vage fouten op.

Verder hebben ze wel de juiste toegangsrechten, andere collega's kunnen wel dezelfde bestanden op die plaats opslaan, enz?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben 2 servers staan.
Het probleem doet zich alleen voor als ze bestanden opslaan op server A.

Andere collega's, die office 2003 gebruiken, hebben er totaal geen last van.
De 2 collega's met problemen gebruiken office 2007

De rechten heb ik op de server nagekeken maar die staan goed.