Specificaties gezocht van oude Bose speakers

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ik heb onlangs 2 oude Bose speakers gekregen, en het betreffende model is waarschijnlijk niet de moeite van het proberen waard maar ik ben toch benieuwd of iemand iets meer over deze speakers kan vertellen.

Het betreft Bose 301 Music Monitor II speakers. De algemene indruk die ik krijg als ik rondzoek op google is dat het speakers zijn van "mwah .. er komt geluid uit, ja..". Maar specificaties zijn volgens mij echt onvindbaar. Dus... anyone?

Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, moet eerst een 2-naar-2 tulpkabel halen en die doormidden hakken en met de open eindes in de speakers stoppen (écht oude speakers ja, klemaansluitingen, of is dat nog steeds zo? audionoob hiero 8)7 ). Oja, en een versterker lijkt me ook handig. Maar dat terzijde O-)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Murk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:09:
Ik heb onlangs 2 oude Bose speakers gekregen, en het betreffende model is waarschijnlijk niet de moeite van het proberen waard maar ik ben toch benieuwd of iemand iets meer over deze speakers kan vertellen.

Het betreft Bose 301 Music Monitor II speakers. De algemene indruk die ik krijg als ik rondzoek op google is dat het speakers zijn van "mwah .. er komt geluid uit, ja..". Maar specificaties zijn volgens mij echt onvindbaar. Dus... anyone?

Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, moet eerst een 2-naar-2 tulpkabel halen en die doormidden hakken en met de open eindes in de speakers stoppen (écht oude speakers ja, klemaansluitingen, of is dat nog steeds zo? audionoob hiero 8)7 ). Oja, en een versterker lijkt me ook handig. Maar dat terzijde O-)
Laat die tulpkabel dan maar zitten, het is vrij gebruikelijk dat de verbinding aan zowel versterker als speakerzijde geschiedt middels klemmen :S

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.retrevo.com/su...manual/id/11274ag914/t/2/

Daar staat een PDF en op de laatste pagina bij punt 10 je specificaties.
Had je ook wel kunnen vinden trouwens met deze zoekactie: klik

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Maar aan de achterzijde van een versterker zit toch meestal een rode en witte aansluiting waar een tulpstekker in kan? En aan de achterzijde van de speaker zit gewoon een gat waar je een draad in kan klemmen (Als je op het klemmetje drukt kan je er een draad in stoppen, en dan laat je het klemmetje los zodat hij vast blijft zitten)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

rode en witte tulpaansluitingen zijn -onversterkte- uit en ingangen. Bedoelt om cd-spelers en dergelijke op de versterker aan te sluiten. ;) Speakers is altijd met een soort van klemmen (zowel aan de speakers als aan de versterker) met gewoon standaard "speakerdraad" (2 aderig kabeltje) ertussen.

Echter raken mensen tegenwoordig nog wel eens in de war omdat al die goedkope all-in-one setjes en computerspeakersetjes ook tulpplugjes gebruiken om de speakers aan te sluiten.

Op enigzins fatsoenlijk spul kom je dit echt niet tegen. ;)

Aannames zijn fataal.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Dank voor de specs, en dank voor de uitleg over de aansluitingen :> Ik ga weer eens wat aanmurken.

Pagina: 1