Toon posts:

ik vertrouw het niet.....

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik vertrouw het niet hoor het zit zo: ik heb in juli een pctje gekocht bij mycom, werkt perfect er zit dit in:
asus P3B-F
msi *blabla* ver 1.1 (socket 370 -> slot 1)
celeron 366
als ik in het bios naar de temp. kijk zegt ie als hij net aan staat plus-minus 29 graadjes en als ik de asus monitor utilitie draai, heeft hij het ervoor dat hij standaard 40 wordt, ga ik dan Q3A spelen ( of DF1 of zelfs sommige proggies ) en ik bekijk dan het logje heeft hij het erover dat de proc. boven de 92 graden uitkomt !! ( celsius ja! ) tijdens die pieken van boven de 90 piept de pc speaker, dit komt volgens mij uit het bios, als ik format en opnieuw install zonder die asus util doet hij het nog steeds, erg vaag, mycom staat ook voor 1 raadsel, ik heb nu een oplossinkje gevonden voor het probleem: in het bios staat cpu temp/ mb temp op [ignore] maar ja, zo kan ik het natuurlijk niet meten.
bij de weg, motherboard monitor geeft het zelfde verhaal
volgens mij zijn er een paar dingen mogelijk:

1. temp. die uit de celeron komt is gaar
2. converter zit de temp op te naaien
3. bios zit de waarde te verkloten ( heb updte 1004 overigens )
4. wordt veroorzakkt bij bepaalde commando's ( vooral zware 3d spellen )

kent iemand dit? of misschien een oplossing?

Verwijderd

Doet je koeler het wel?

Verwijderd

Ik heb nu de hele dag RC5 gedraaid en hij wordt bij mij 55C maximaal met standaard koeling . Ik heb wel eens 110C gezien in het grafiekje vlak na Unreal Tournament te hebben beeindigd . Kan bij mij geen kwaad met dezelfde config .

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
ik heb ook ervaring met slechte temp waarnemingen en de p3b-f, dit komt waarschijnlijk door je converter. bij mij was de temp namelijk altijd 127,5C plaats ik dan een Gewone p2 of p3 in het bord werkt de waarneming in eens wel perfect

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Ik neem aan dat ie niet overclocked is?

Zulke temperaturen mag ie dan echt niet halen, zal wel foutje zijn in meetapparatuur.
Zelf mijn cel466 @ 525 wordt maar 40 graden.
(met waterfall pro)

\o/

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, snelle reactie :)
hij is inderdaad (nog) niet overgeclockt, maar dat wil ik pas doen als ik een fatsoenlijke temp. meting heb, op dit moment zit er nog de standaard intel koeler op, maar volgens mij is ie niet echt ok, mijn kast staat toch altijdopen en ik voelde net even maar volgens mij gaat mijn asus 3800 (TNT2) koeler nog harder, zit intel te bezuinigen op koelers :(

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

laat je kast open en controleer met je hand of je cpu echt zo heet is (kan ik me haast niet voorstellen) als 'ie 92 C. wordt moet je dan flink je vingers verbranden.
Het lijkt mij dat het een foute meting is, Slotket(?)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Formatteren helpt sowieso niet, de waarschuwing komt gewoon uit je bios. Komt je temp boven de 80 graden of zo uit, dan geeft het bios een signaal naar de speaker, als waarschuwing. soms wel handig, bij mij viel er een keer een koeler van mijn P-200, begon opeens te piepen...P-200 leeft nog.

Waarschijnlijk wordt ergens in het traject van voeler naar bios het signaal gestoord, waarschijnlijk in de convertor. Ik zou me er niet al te veel van aantrekken, zeker niet als je niet overklokt. Ik heb "warme" celerons 366, welke ongeveer 50 graden worden bij 550, met FEP32 koelers. Op naar waterkoeling dus.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil waarschijnlijk wel gaan overclocken maar daarvoor zou het best wel handig zijn als ik een beetje meer betrouwbare temp. meting had, ik wil overigens net als jij voor water gaan herman >:)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
Joost, die intel koelers zijn erg goed hoor, en je cpu wordt echt niet te heet, het heeft gewoon te maken met de interne cpu temp sensor, je converter en je mobo. Converters en de asus p3b-f temp meting loopt gewoon niet soepel.
overklokken zal makkelijk moet gaan, als je tenminste geen celly uit een slechte week hebt

enne oxygen, heb jij geen koe ofzo?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 14:31
Hmmpf mijne wordt maar 35 tot 42 graden celcius
en dat is een amd350
MET KOE DAG EN NACHT AAN

.

Verwijderd

Mijne wordt maar maximaal 39 graden.
Dual Celeron 366@561Mhz.
MET KOE DAG EN NACHT AAN :)