Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[outlook 2007] Batch bewerkingen op contacten

Pagina: 1
Acties:

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 14:07
Na uren prutsen, frustraties en zoeken op het net vraag ik jullie:

is er een makkelijke manier om m'n contacten te bewerken?
Ik wil:
- voor elk telefoon nummer +31 invoegen als dat nog ontbreekt.
- alle contacten opslaan als Voornaam Achternaam
- veel contacten samenvoegen. Ik heb voor sommige mensen wel 4 contacten (email, mob nr., thuis nr, werk nr.) Deze wil ik dus 'mergen'.

Nu moet ik al deze dingen één voor één doen en ik denk dan m'n toetsenbord dat niet gaat overleven...

Ik heb al veel op internet gezocht en vind steeds progjes die óf te oud zijn en niet met 2007 werken óf puur op business gericht zijn en mijn klanten willen gaan volgen e.d. terwijl ik puur de bestaande data op een handige manier bewerken wil.

Iemand een tip? Graag!

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verreweg de handigste manier, zonder 3rd party utilities lijkt mij de Contactpersonen te exporteren naar een bestand, bijv Excel of comma separated values bestand (CSV).

Vervolgens dit bestand bewerken. Middels Zoeken en Vervangen kun je bijv snel +31 voor alle telefoonnummers zetten.

Hierna kun je het bestand weer importeren.

Om niet gelijk je normale Contacten aan gort te helpen door verkeerde import kun je eerste een aparte map met Contactpersonen maken, hier wat contacten naartoe kopiëren en met deze Contactpersonen map experimenteren.