Toon posts:

Problemen met XP installatie / geen vasteschijfstations

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag wondere wetenschappers,

Gisteren begon ik rustig aan het compleet leeggooien en het opnieuw ïnstalleren van WinXP.
Normaal is dat een fluitje van een cent. CD'tje erin de setup doorrollen en klaar... je teletubbieachtergrond staat weer er op.

Echter deze keer loop ik tegen een probleem aan. Tijdens (ofja eigenlijk ervoor) de setup krijg ik een foutmelding:

"Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren."

No big deal dacht ik in het begin... ik start opnieuw op, pak mijn DVD met drivers erbij duw in het begin op F6 om de drivers te installeren. en ik krijg dit scherm:

"Setup kan het type van één of meer in het systeem geïnstalleerde apparaten voor massa-opslag niet vaststellen, of u hebt ervoor gekozen zelf een adapter op te geven. Setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware voor massa-opslag installeren.

* Druk op E als u extra SCSI-adapters, cd-rom-stations of speciale schijf controllers voor gebruik met Windows wilt opgeven, ook als u daarvoor een ondersteuningsdiskette voor apparaten voor massa-opslag van de fabrikant hebt.

(ik sla op E)

Maar nu kom ik tot de conclusie dat mijn computer geen diskette-station heeft om de OEM-stuurprogramma's vanaf te halen. Nogal wiedes... het is een laptop en ongeveer niemand heeft nog een dikettestation toch? Bovendien staan mijn drivers op een DVD.

Het is een Fujitsu Siemens Laptop
een Fujitsu MHV2100BH HD

Verdere informatie heb ik zo gauw eventjes niet. Maar zal ik zoeken on request :).

Wat moet ik doen?

*Kan ik toch de drivers 'one way or another' gewoon met de DVD installeren?
*Moet ik percé een diskette maken? Of zijn er andere manier(en)?
*Hoe maak ik die diskette en hoe weet ik welke drivers ik moet hebben van de DVD?
(een beetje de cd verkennen in windows leerde mij dat ik er niks van snapte :))

Help :)?

Alvast bedankt!

Groet Ward

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35

Tazzios

..

dat wordt dan zelf een windows cd maken met drivers geintregreerd.
zoeken even op:

www.driverpacks.net
en nlite

hoe je je eigen windows cd kan maken en drivers kan intregreren.

Verwijderd

Je kunt met nLite de drivers slipstreamen in een WinXP installatie cd-rom.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:56
Je kunt de drivers in de CD slipstreamen zoals dat heet met nLite. Daarnaast kun je de drivers via USB te laden, hoe dit moet heb ik even geen bron van. Als laatste (doch makkelijkst) kun je ook de harde schijven in IDE mode zetten in de BIOS en Windows XP installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren ben ik naar wat research ook bezig geweest met NLite maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen flauw idee had waarmee ik bezig was.

Kan iemand misschien iets specifieker ingaan op de stappen ed wat ik moet ondernemen en wat ik precies moet doen?

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:07:
Als laatste (doch makkelijkst) kun je ook de harde schijven in IDE mode zetten in de BIOS en Windows XP installeren.
Wat houdt dit in en hoe doe ik dit precies?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

ja, of je gaat gewoon naar de lokale pc boer en je haalt voor een paar eurotjes een usb diskette station...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:44

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste meefje, over dit onderwerp is echt al heel veel geschreven hier op GoT, met een beetje moeite en de GoT search zou je echt de juiste antwoorden of informatie moeten kunnen vinden. Wat betreft het instellen van het BIOS, ik zou zeggen pak eens de handleiding van het moederbord/laptop er bij. Als je deze niet meer hebt, is hij vast bij de fabrikant te downloaden.

Daarbij het gaat hier om een laptop, heb jij geen recover CD/DVD bij de laptop gekregen? Normaal gesproken zou je deze moeten hebben van de fabrikant of je kunt hem zelf aanmaken, zodat alle driver al geintergreerd zijn. Je zou ook contact met de frabrikant van de laptop kunnen opnemen, om een dergelijke CD/DVD als nog na te zenden.

In iedergeval zoals ik al aangaf is dit een onderwerp welke reeds veelvuldig is besproken en ik kan niet echt uit jou topic start terug lezen dat je al naar de informatie die terug te vinden is op GoT hebt gekeken, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.