[Vista] OEM product key kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.497 views

Anoniem: 315861

Topicstarter
Hallo,

Een paar jaar geleden had ik een Sony Vaio laptop gekocht met Viast Home Premium erop. Na een jaar begon de product key sticker los te laten en, menende dat ik bij de laptop een boekje had gekregen met dezelfde sticker erop, heb ik hem toen maar verwijderd. Toen ik op een gegeven moment windows ging herinstalleren vanwege een vervelend virus, bleek dat de sticker in het boekje van de bijgeleverde Office 2007 was. |:( Met MagicBean een product key gevonden, die na tien dagen uiteraard niet geldig bleek te zijn omdat het niet de product key was van de hardware. Omdat ik me braaf aan het "OEM Vista's wil MS niks mee te maken hebben" concept hield probeerde ik het eerst via Sony, maar die zeiden gewoon "kunnen wij niks mee, koop maar een nieuwe Vista" (Ik zou er trouwens liever XP op hebben want onder Vista is ie wel érg traag, maar dat kon volgens Sony ook niet) Wat nu?

Ik heb gezien dat er soortgelijke topics eerder stonden, maar die zijn al ouder en op deze manier weet ik zeker dat eventuele antwoorden op mijn situatie staan. Ik wou graag weten of:

1) Ik MS kan bellen en de situatie uitleg en lief vraag om een nieuwe product key?
2) Met welk nummer ik dan moet bellen?
3) Of ik, als ik een nieuwe product key/windows vista dvd koop die dan wel door de hardware geaccepteerd wordt?
4) Of ik eventueel de installatie met de foute product key opnieuw kan doen en dan gelijk een upgrade kan installeren (die zijn immers minder duur om aan te schaffen) en of het probleem dan ook opgelost is?

Groetjes, Anne

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 315861 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:59:
Hallo,

Een paar jaar geleden had ik een Sony Vaio laptop gekocht met Viast Home Premium erop. Na een jaar begon de product key sticker los te laten en, menende dat ik bij de laptop een boekje had gekregen met dezelfde sticker erop, heb ik hem toen maar verwijderd.
Niet handig zonder backup - desnoods een foto of scan. Maar goed, water under the bridge...
1) Ik MS kan bellen en de situatie uitleg en lief vraag om een nieuwe product key?
Het is een OEM versie, dus zal MS je verwijzen naar in dit geval Sony.
3) Of ik, als ik een nieuwe product key/windows vista dvd koop die dan wel door de hardware geaccepteerd wordt?
Dat sowieso.
4) Of ik eventueel de installatie met de foute product key opnieuw kan doen en dan gelijk een upgrade kan installeren (die zijn immers minder duur om aan te schaffen) en of het probleem dan ook opgelost is?
Kan ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Of je zet er eerst Windows 7 RC op, en koop je een licentie wanneer deze uit zijn?

Je huidige (verloren) licentie kan je niet meer terugkrijgen. Het aanschaffen van een nieuwe licentie is je enige optie. Of je moet voor een linux-variant gaan.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

mjl

Ugh

Anoniem: 315861 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:59:
Hallo,

Een paar jaar geleden had ik een Sony Vaio laptop gekocht met Viast Home Premium erop. Na een jaar begon de product key sticker los te laten en, menende dat ik bij de laptop een boekje had gekregen met dezelfde sticker erop, heb ik hem toen maar verwijderd. Toen ik op een gegeven moment windows ging herinstalleren vanwege een vervelend virus, bleek dat de sticker in het boekje van de bijgeleverde Office 2007 was. |:( Met MagicBean een product key gevonden, die na tien dagen uiteraard niet geldig bleek te zijn omdat het niet de product key was van de hardware. Omdat ik me braaf aan het "OEM Vista's wil MS niks mee te maken hebben" concept hield probeerde ik het eerst via Sony, maar die zeiden gewoon "kunnen wij niks mee, koop maar een nieuwe Vista" (Ik zou er trouwens liever XP op hebben want onder Vista is ie wel érg traag, maar dat kon volgens Sony ook niet) Wat nu?

Ik heb gezien dat er soortgelijke topics eerder stonden, maar die zijn al ouder en op deze manier weet ik zeker dat eventuele antwoorden op mijn situatie staan. Ik wou graag weten of:

Groetjes, Anne
Heb je al geherinstalleerd of staat de oude install er nog op? Er is namelijk keyfinder software te vinden die je de huidige key van een besturingssyteem geven. Hiermee kan je dan de bestaande key opslaan en opnieuw invoeren.

Let wel dat je een wellicht OEM cd moet zien te vinden om Vista te installeren! Ik heb voor XP ook 3 CD versies, 1 VL, 1 OEM en 1 normaal. Onderling werken de keys niet ...

-------

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
http://www.petri.co.il/quickly_retrieve_windows_cd_key.htm

kijk eens wat verder dan alleen de topictitel?

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2009 13:14 ]

• mjl

mjl

Ugh

0X55AA schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:08:
Of je zet er eerst Windows 7 RC op, en koop je een licentie wanneer deze uit zijn?

Je huidige (verloren) licentie kan je niet meer terugkrijgen. Het aanschaffen van een nieuwe licentie is je enige optie. Of je moet voor een linux-variant gaan.
Dan zou ik de RTM versie van Windows 7 doen, dan hoef je alleen de key in te vullen zodra je 'm hebt...

-------

Anoniem: 315861

Topicstarter
Goed idee, Windows 7. Voornamelijk omdat de hele reden dat ik vista weer lopend wou krijgen was om de laptop te kunnen verkopen omdat het kreng zo langzaam was. Maar ik las net dat W7 de dankzij Viasta afgeschreven laptops weer werkbaar maakt, dus ik ga het gewoon proberen. Dank jullie wel!
alt-92 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:05:
[...]

Niet handig zonder backup - desnoods een foto of scan. Maar goed, water under the bridge...
Ik was geloof ik erg brak toen ik het deed. En erg optimistisch over de houdbaarheid van een windows installatie. Maar goed, lesje geleerd..

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Probeer eens vista met een van de Technet key's

http://blogs.technet.com/...actory-installations.aspx

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Copy the following text to notepad.

For the product key, enter the product key that corresponds to the version of Windows Vista you want to install.

Vista Default Product Keys:

Business - 4D2XH-PRBMM-8Q22B-K8BM3-MRW4W
HomeBasic - RCG7P-TX42D-HM8FM-TCFCW-3V4VD
HomePremium - X9HTF-MKJQQ-XK376-TJ7T4-76PKF
Ultimate - VMCB9-FDRV6-6CDQM-RV23K-RP8F7

Save the file as AutoUnattend.xml to the root of a USB key.

Insert the Windows Vista DVD and the USB key with the Autounattend.xml file into the new PC. 
Boot the PC from the Windows Vista DVD. 
Setup detects the Autounattend.xml and starts installing Vista with the customizations specified in the answer file.

Ze geven aan dat het om automatich installeren gaat, volgens mij werkt dit ook wel voor oem installaties.

Dit werkte twouwens ook met Windows XP (http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457078.aspx)

Mod-edit: deze keys kun je dan ook alleen gebruiken bij de unattended installatie, niet voor activeren - dat doen ze niet.

[ Voor 29% gewijzigd door een moderator op 27-08-2009 19:39 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
De Sony key voor Vista Home Premium is
[knipz0rz]
Voor de moraalridders: Je kunt _helemaal niets_ illegaals met deze informatie doen als je geen Sony ding hebt.

Modbreak:Mod != moraalridder, ik heb helaas een AV achter me staan ;)

[ Voor 69% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2009 17:41 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:18
GraveR schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:59:
Voor de moraalridders: Je kunt _helemaal niets_ illegaals met deze informatie doen als je geen Sony ding hebt.
Goede oplossing :) Alleen kan je met een sony bios emulatie wel iets illegaals met die informatie doen ;)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
THE_FIREFOX schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:05:
[...]

Goede oplossing :) Alleen kan je met een sony bios emulatie wel iets illegaals met die informatie doen ;)
Mja, als dat al weet heb je deze info niet nodig.

• mjl

mjl

Ugh

GraveR schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:59:

Hmm maar als ik leker goedkoop een sony koop met linux ... kan ik zo een windows vista er op zetten ...

Op zich zou je dus ook met een Vista OEM CD/DVD van Sony kunnen gebruiken want daar zit deze truc vast al ingebakken ? Kwestie van ff zoeken op newsgroups e.d. maar goe ddit loopt al veel te veel door in het grijze gebied ;)

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2009 17:42 ]

-------

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad :) Helaas pindakaas, maar dit is iets teveel de kat op het spek binden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.