• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 10:55
Wij hebben sinds een jaar een HD digicorder van telenet. Allemaal leuk opnames maken in HD wanneer je wil enzo. Maar ik ben eens wezen kijken naar de standby verbruiken van de verschillende toestellen hier. TV en computers enzo verbruiken in standby vlug 100 watt(2 tv en 3 computers). Is wel even schrikken natuurlijk. Alsook de HD digicorder die in standby 23 watt neemt en volgens de handleiding zou dit maar 10 watt mogen zijn. Als de digicorder aangelegd word, dan blijft het verbruik hetzelfde. In standby blijft de harde schijf vrolijk doordraaien voor niets(geen opnames gepland ofzo). De meter is zeker juist want ik heb 2 verschillende gebruikt.

Nu van die tv's en pc's is de oplossing simpel geweest: stekkerblok met knop ertussen en probleem opgelost. Digicorder is iets anders. Het is niet de bedoeling dat die helemaal afligt als we hem niet gebruiken. Anders is die opnamemogelijkheid niets waard uiteraard. Ook in het menu kan ik nergens iets vinden van harde schijf uitschakelen bij standby ofzo)

Nu is mijn vraag, zijn er mensen(Belgen dan) die nog zo'n probleem hebben met hun digicorder of nemen die het nutteloos standby verbruik voor lief. Anders hoe heb je het opgelost?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

Niemand heeft een oplossing voor het hoge standby verbruik van de hd digicorder van Telenet. Telenet is van het hoge standby verbruik al lang op de hoogte maar doet er niets aan. De digicorder's firmware zou makkelijk geupgrade kunnen worden, maar ze doen de moeite niet om hier zelf of door de fabricant naar te laten zoeken.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vanaf een of andere datum, het standby verbruik van apparaten maximaal x aantal watt te mogen zijn ( waar de Telenet hd digicorder ruim over zit ), dus ik vermoed wel dat ze zullen verplicht worden om ofwel het verbruik terug te schroeven, of met een nieuw product op de markt te komen.
Als ze met een nieuw product op de markt komen, dan staan de huidige gebruikers in de kou, Telenet kennende zal de digicorder niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Telenet haar Digibox en Digicorder doen in standby net hetzelfde als wanneer ze aanstaan. Alleen wordt er geen video output gegeven, maar hij blijft wel de stream decoderen. Sterker nog: de Digibox verbruikt marginaal meer in standby, dan wanneer hij aanstaat! Dat heeft te maken met het display dat dan de tijd, in plaats van het zendernummer weergeeft.

Wij hadden ook eerst een Digicorder, maar na lang aandringen hebben we hem vervangen door een Digibox. De harde schijf bleef inderdaad continu draaien, wat niet alleen slecht was voor het energieverbruik, maar ook voor het lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen oplossing voor je probleem maar je bent niet de enige. Ook de UPC mediabox gebruikt veel stroom. Ongeveer 15 watt. Als het aan mij lag ging het ding het huis uit.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com