Wij hebben sinds een jaar een HD digicorder van telenet. Allemaal leuk opnames maken in HD wanneer je wil enzo. Maar ik ben eens wezen kijken naar de standby verbruiken van de verschillende toestellen hier. TV en computers enzo verbruiken in standby vlug 100 watt(2 tv en 3 computers). Is wel even schrikken natuurlijk. Alsook de HD digicorder die in standby 23 watt neemt en volgens de handleiding zou dit maar 10 watt mogen zijn. Als de digicorder aangelegd word, dan blijft het verbruik hetzelfde. In standby blijft de harde schijf vrolijk doordraaien voor niets(geen opnames gepland ofzo). De meter is zeker juist want ik heb 2 verschillende gebruikt.
Nu van die tv's en pc's is de oplossing simpel geweest: stekkerblok met knop ertussen en probleem opgelost. Digicorder is iets anders. Het is niet de bedoeling dat die helemaal afligt als we hem niet gebruiken. Anders is die opnamemogelijkheid niets waard uiteraard. Ook in het menu kan ik nergens iets vinden van harde schijf uitschakelen bij standby ofzo)
Nu is mijn vraag, zijn er mensen(Belgen dan) die nog zo'n probleem hebben met hun digicorder of nemen die het nutteloos standby verbruik voor lief. Anders hoe heb je het opgelost?
Nu van die tv's en pc's is de oplossing simpel geweest: stekkerblok met knop ertussen en probleem opgelost. Digicorder is iets anders. Het is niet de bedoeling dat die helemaal afligt als we hem niet gebruiken. Anders is die opnamemogelijkheid niets waard uiteraard. Ook in het menu kan ik nergens iets vinden van harde schijf uitschakelen bij standby ofzo)
Nu is mijn vraag, zijn er mensen(Belgen dan) die nog zo'n probleem hebben met hun digicorder of nemen die het nutteloos standby verbruik voor lief. Anders hoe heb je het opgelost?