phpBB enkele inlogsessie

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Hallo,

Ik heb wederom een vraag over het phpBB forum. Ik heb me het apenzuur in lopen zoeken, maar ik heb er helemaal niks over kunnen vinden. Ik heb zelfs een bericht op het phpBB community forum geplaatst maar hier blijkt ook niemand te reageren. Daarom mijn hoop of jullie tweakers het misschien weten. Het gaat om het volgende:

Ik heb een phpBB forum voor mijn baas gemaakt. Echter, omdat het een redelijk exclusief gebeuren is wil hij alles zo 'strak' mogelijk houden. Dat houdt in dat bijvoorbeeld alleen leden de topics mogen zien en men niet kan registreren. Een van de vereiste, en wat mijn probleem is, is dat men maar 1 sessie ingelogd mag hebben. Bijvoorbeeld, als ik nu inlog op het forum en op het forum elders inlog, dan zijn er 2 sessies actief. Dit is niet de bedoeling, maar ik kan echt nergens vinden hoe ik dit op kan lossen.

Nog even een voorbeeld te verheldering, voor degenen die Facebook gebruiken. Hier is het namelijk volgens mij ook zo dat als je ergens anders inlogt je uitgelogd wordt bij de vorige sessie. Eigenlijk net als bij msn! (ondanks dat ik laatst las dat je bij nieuwe versies wel meerdere keren kan inloggen, maar goed dat even links gelaten).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Schijnbaar nog niet op google gezocht : http://www.google.nl/sear...e+login&btnG=Zoeken&meta=

Als je 1 van de links bekijkt staat het gewoon op het phpbb forum ( dan wel de engelse versie ) : http://www.phpbb.com/comm...ic.php?p=4024155#p4024155

offtopic:
i hope i am right ;)

Self reflection is the school of wisdom

• bekok
Ventrigo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:24:
Schijnbaar nog niet op google gezocht : http://www.google.nl/sear...e+login&btnG=Zoeken&meta=

Als je 1 van de links bekijkt staat het gewoon op het phpbb forum ( dan wel de engelse versie ) : http://www.phpbb.com/comm...ic.php?p=4024155#p4024155

offtopic:
i hope i am right ;)
Ben ik nou echt zo scheef, of is wat uitgelegd wordt in bovenstaande link niet helemaal wat ik bedoel. Misschien heb je me verkeerd begrepen, maar voor zover ik het begrijp leggen ze in jouw link uit hoe je het IP van een gebruiker kan her-registreren. Wat ik wil is dat er maar 1 inlog sessie tegelijk actief kan zijn.

Ik heb overigens wel gewoon gegoogled en meerdere phpBB topics afgespit, maar nergens een oplossing kunnen vinden voor mijn specifieke probleem.

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe phpBB met sessies omgaat, maar als je een tabel hebt waar sessies in bijgehouden worden kan je toch alle records (behalve de zojuist aangemaakte) van user x weggooien na succesvol inloggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
kleine schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de oplossing van elguapo het meest passend. Als je PHP het sessiebeheer laat doen, ben je (afaik) niet in staat te achterhalen welke sessies dezelfde userID hebben.

Daarvoor zou je zelf een lijst in de database willen hebben, waaruit je:

1. PHP sessieIDs opslaat bij iedere ingelogde gebruiker en dit verifieerd bij iedere page-request en update bij hernieuwd inloggen.
2. zelf PHP code schrijven die vanuit een eigen SQL tabel de inlogsessies registreerd en verifiëerd. (Alhoewel dit de sessie-informatie niet meedraagt, dus vernietigd. Wat dus een oplossing behoeft mits het nodig is)

Als iemand een toevoeging of opmerking heeft aan mijn uitleg, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Move naar Programming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar je krijgt een perfect valide oplossing van elguapo en daar reageer je niet eens op, om vervolgens je topic wél opnieuw onder de aandacht te brengen middels een schop? Vind je dat niet ook een heel klein beetje onbeleefd? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1