Ik moet een XML file naar een 3rd party component sturen. Die component verwacht iets in de vorm van:
Als alleen een array van Sample's wel onderdeel en Name en Created geen onderdeel van SampleSet zouden zijn, was het vrij eenvoudig. Maar nu krijg ik de volgende output:
<Samples /> wil ik dus niet hebben.
De C# code ziet als volgt uit:
Hoe kan ik voorkomen dat de tag <Samples> wordt toegevoegd?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <SampleSet> <Name>Blah</Name> <Created>Blah</Created> <Sample> <Name>Blah</Name> <Created>Blah</Created> </Sample> <Sample> <Name>Blah</Name> <Created>Blah</Created> </Sample> </SampleSet> |
Als alleen een array van Sample's wel onderdeel en Name en Created geen onderdeel van SampleSet zouden zijn, was het vrij eenvoudig. Maar nu krijg ik de volgende output:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <SampleSet> <Name>Blah</Name> <Created>Blah</Created> <Samples> <Sample> <Name>Blah</Name> <Created>Blah</Created> </Sample> <Sample> <Name>Blah</Name> <Created>Blah</Created> </Sample> </Samples> </SampleSet> |
<Samples /> wil ik dus niet hebben.
De C# code ziet als volgt uit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public class SampleSet { [XmlElement("Name")] public string Name { get; set; } [XmlElement("Created")] public string Created { get; set; } [XmlArrayItem("Sample", typeof(Sample))] public Sample[] Samples { get; set; } } public class Sample { [XmlElement("Name")] public string Name { get; set; } [XmlElement("Created")] public string Created { get; set; } } |
Hoe kan ik voorkomen dat de tag <Samples> wordt toegevoegd?