[SEO] - Urchin Tracking Module instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb een beetje een breinbreker. Ik heb eerder voor een website een aantal utm_ tags aan de url achter een banner gehangen zodat ik in Analytics kan zien waar deze bezoekers vandaan komen. Dus kom ik er vandaag achter dat de teller stil staat (ook na zelfstandig 10 keer te hebben geklikt op de betreffende banner).

Na wat op google te hebben gezocht of de url die ik heb ingevuld wel daadwerkelijk klopt krijg ik alleen antwoorden en voorbeelden in de trant van:

http://www.domeinnaam.nl/pagina.html?utm_source=bron

Mijn url bestaat uit:

http://www.domeinnaam.nl/?utm_source=bron

Dus ik vraag me af of dit nog wel werkt. Heeft iemand er iemand hier verstand van en kun je mij vertellen of ik het fout doe? Of misschien werkt Analytics hier niet meer goed mee?

Alvast bedankt!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 14:25

dotcode

///\00/\\

Als ik het goed heb zijn de webstats niet 'live', maar moet je een aantal uren wachten tot ze zijn bijgewerkt. Je ziet dus niet meteen dat er een hit is. Of staat hij al een aantal dagen stil? Dan zou ik je java script checken op de pagina waar je de hits verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat is dus de vraag. Ik heb geen idee of het al een aantal dagen stil staat (de verwachting is van wel aangezien de teller op 1 staat en de campagne al een poos loopt).

Ik heb ook de javascript (neem ik aan dat je de analytics script bedoelt) gecheckt en deze klopt gewoon..

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit past beter in WEB
PRG -> WEB

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke tracker gebruik je? De legacy Urchin tracker of de nieuwe GA tracker?
En ben je bekend met de Google Analytics URL Builder?
En dit is ook wel een fijne uitleg: How do I tag my links?

[ Voor 24% gewijzigd door tonyisgaaf op 28-08-2009 12:29 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Dit moet gewoon prima werken. Wat zie je als je de _utmz cookie bekijkt, zie je daar die bron in terug? Zo niet dan kan het zijn dat je utm_medium ook moet specificeren, want die is ook min of meer verplicht.

DM me anders de URL dan kan ik het direct voor je controleren ;)
Pagina: 1