Toon posts:

Snel/Stabiel via newzgroups traag/instabiel firefox/IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een al geruime tijd heb ik het volgende probleem.

(Info: Ik heb Ziggo alles-in-1 Plus. Nieuwe modem van Ziggo (motorola) en een Linksys WRT54G Router)
(Ook gebruik in alleen het draadloze gedeelte voor mijn pa zijn laptop.)

Als ik via Firefox of IE8 download is mijn snelheid 50% van wat het hoort te zijn, en verandert de snelheid per seconde tot wel 200kb/s naar boven of beneden. Dus in 5 seconden gaat hij van 730-500-610-580-400 enzovoort.
Ik hoor zo rond de 1,2 te halen (tot 1 september) maar haal deze bij lange na niet.
Ik heb dit zowel met router ertussen als zonder router. Ook een nieuwe modem gaf geen effect.
En ik heb dit probleem bij iedere download of test website.
Via speedtest.net krijg ik wel netjes de snelheid in mb/s voor zowel up als down. Ook mijn ping is hier prima ( gemiddeld tussen de 7 en 9 MS.

Het vreemde is nu dat als ik via Grabit download ik WEL altijd de maximale snelheid haal en ook volledig stabiel. Dit getest op verschillende tijdstippen van de dag. Ochtend-Middags-Avonds. Geen verschil Grabit prima en stabiel, internet zelf traag en instabiel.

Ook heb ik alles gecontroleerd op virus en spyware. Met Eset 4.0 +Spybot+Malwarebytes, en mijn PC was netjes schoon. Ook heb ik al getest om Firefox kaal te installeren zonder enige vorm van addons, ook dit gaf geen verschil.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, of een oplossing hiervoor te vinden. :'(

PC Specs:

AMD 5600+ Stock speed
4096MB OCZ Reaper HPC
Asus M2N32 SLI-Deluxe
OCZ Stealth X Stream 600W
Seagate 250Gigabyte Sata300
Sapphire HD 4850 Dual slot Cooler Stock speed

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Het grote verschil tussen downloaden uit de nieuwsgroepen en via het web is dat nieuwsgroepen meerdere verbindingen opzetten waar een download van het web maar 1 verbinding betreft. Hierdoor heb je dus de door jou aangegeven verschillen in snelheid. 1 verbinding van 500KB is altijd trager als 4 van 300KB ;)

Eventueel zou je een download accellerator kunnen gebruiken, deze maakt meerdere verbindingen om dezelfde file binnen te trekken. Dit word alleen niet door elke server ondersteund zodat je dan alsnog met een enkele verbinding kunt blijven zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door Xorsist op 27-08-2009 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie. Ik zal dit vanavond proberen. Het vreemde is dat ik dit probleem tot een paar maanden geleden nooit had. En 1 verbinding snap ik, maar waarom stuitert de snelheid dan zo extreem heen en weer. Ook dit heb ik nooit gehad.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:40:
Dank voor de snelle reactie. Ik zal dit vanavond proberen. Het vreemde is dat ik dit probleem tot een paar maanden geleden nooit had. En 1 verbinding snap ik, maar waarom stuitert de snelheid dan zo extreem heen en weer. Ook dit heb ik nooit gehad.
Feit is wel dat je router zeer spoedig een bottleneck gaat worden, tenzij je een versie hebt waarop je tomota kunt draaien. Mijn WRT54GL kon 20 mbit met tomato nog redelijk makkelijk aan terwijl mijn standaard WRT54G op dat moment al super instabiel werd, maar met de volgende upgrades moet je er sowieso aan gaan geloven want meer als 24/25mbit over G kan theoretisch al niet eens.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dit zou best met de nieuwe modem te maken kunnen hebben. Toen ik bij caiway overging van het oude terayon modem (flatline met download) naar de docsis 2 modems had ik ook van die schommelingen. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de gebruikte techniek.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik in ieder geval een andere router gaan aanschaffen. En over de modem, heb inmiddels 3 modems gehad binnen 6 maanden en bij alle 3 hetzelfde probleem.

Ik zit trouwens de laatste tijd rond de 4,5 tot 8mbit in plaats van de 20Mbit waarvoor ik betaal. Dit is toch gewoon ronduit triest.
Pagina: 1