Finder icons apply to all childs

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47
Hi :w

Was ik weer. Nog een vraag van een iets andere aard. Voor een specifieke bestandsextensie kun je aangeven dat deze altijd met een bepaalde applicatie moeten worden geopend. Finder verandert dit dan automatisch voor alle bestanden met die extensie.

Ik zou graag zien dat de Finder een optie of mogelijkheid heeft om aan te geven of een Folder icon alleen voor de desbetreffende map of app (of item) moet gelden, of ook voor alle -bijvoorbeeld- onderliggende mappen. Ik heb hierover niets kunnen vinden en ik vraag me sterk af of dit ook niet te automatiseren valt.

Neem een standaard .PNG of .ICNS file, zijn er commandline opties om die file recursive toe te passen op de properties van mappen én mappen die daarin zitten?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hebbie wel gezocht :P Wat je wil is de creator code aanpassen in de resource fork. Dit kan met kan met SetFile (onderdeel van de Developer Tools), maar er is ook een Automator Action.

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 27-08-2009 12:20 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47
Zeker wel gezocht alleen wordt het een typisch gevalletje bomen en bos :P
Lastig als je niet weet naar welke termen je moet zoeken. Ik ga die SetFile en automator action even uitproberen! d:)b