_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Voorbeelden:
- Als je interne harde schijf stopt met draaien en niet meer voort wilt draaien, dan heb je garantie.
- Als je een virus (?) hebt die je hele computer om zeep haalt, heb je geen garantie. (= Software)
- Als je een MacBook laat zwemmen in een zwembad (of laat vallen) is er waterschade, (= Dit is van schade van buitenaf.) dan heb je geen garantie.
Met AppleCare heb je tot 3 jaar garantie, ook weer op hardware, enkel van binnenuit.
Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid.
Ga eens binnen bij je verkoper en vraag of de herstelling binnen de garantie valt. 'T lijkt me van wel... :-)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Apple kan wel zeggen dat je maar 1 jaar garantie hebt, maar als consument heb je toch echt recht op een langere garantietermijn.
Zie overigens: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279
[ Voor 16% gewijzigd door ViNyL op 27-08-2009 11:40 ]
en die vlekken lijken wel op iets van corrosie...
ik zou zeggen terugbrengen en laten repareren
Launching containers into space
Is nooit gevallen ofzo. Altijd in mijn tas gezeten. en nu ook weerWhieee schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:39:
Je MagSafe connector is in ieder geval smerig, dus op dat vlak zeg ik 'abuse'. Dat 'draadje' hoort daar echter simpelweg niet te zitten, en dat kan duiden op een probleem met de case. Als je de MB nooit hebt laten vallen, zou ik zeker even met Apple bellen. Bellen kan nooit kwaad.
Volgens mij zegt apple niet zosnel je dat linkje stuurt van, o dan zullen we voor jou een uitzondering maken. Denk dat het nog vrij lastig is om (ook al is het je recht!) via die weg het tweede jaar er bij te halen.ViNyL schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:38:
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Apple kan wel zeggen dat je maar 1 jaar garantie hebt, maar als consument heb je toch echt recht op een langere garantietermijn.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
De eerste 3 keer wilde het niet. Maar ik heb nu een tang gevonden en daar wilde het wel meeMr.Qips schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:59:
De MagSafe-connector is magnetisch. Weet je zeker dat het niet gewoon een random vuiltje is wat toevallig in de connector getrokken is? Kan je het met een pincet eruit halen?
Verder heb ik inderdaad ook eens zo'n dingetje in m'n connector gehad, maar dat bleek te komen omdat de magsafe magnetisch is en dit soort meuk aantrekt.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
In mijn geval waren BEIDE deeltjes dus geladen en trokken elkaar aanAnti-XP schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:10:
De MagSafe connector wordt sowieso smerig, dat was die van mijn Unibody en van m'n witte ook altijd.
Verder heb ik inderdaad ook eens zo'n dingetje in m'n connector gehad, maar dat bleek te komen omdat de magsafe magnetisch is en dit soort meuk aantrekt.
Verwijderd
Ja en dan mag jij als klant gaan bewijzen dat het probleem al bestond bij aanschaf. Dat wordt lastiger aangezien dit nooit voorkomt. Een mooi voorbeeld is de gescheurde topcase. Dit gebeurt vaker en is bestempeld als een gebrek in ontwerp en daardoor makkelijk te laten vervangen buiten de 1 jarige garantie.ViNyL schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:38:
Volgens mij klopt dat niet helemaal.