[php]Verschil single/double quote bij strings

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:11
Niet echt een probleem, maar iets waar ik tegenaan liep en me wat verbaasde. Ik was namelijk bezig om voor Invision Power Board 2.3 (forumsoftware) een fix te maken die eventuele enters die een gebruiker in een tabellen-BBcode gebruikt weg te poetsen. Dat zou Invision zelf moeten doen, maar dat gebeurt dus niet. Om e.e.a. wel weer prettig leesbaar te houden als iemand quote of een bericht wijzigt, wilde ik zorgen dat aan het eind van een tabelrij dan automatisch een linebreak komt. Ofwel, als iemand dit bericht heeft:

A1B1C1
A2B2C2

Moet dat er bij het wijzigen weer zo uitzien:
code:
1
2
3
4
[table]
[tr][td]A1[/td][td]B1[/td][td]C1[/td][/tr]
[tr][td]A2[/td][td]B2[/td][td]C2[/td][/tr]
[/table]

Daarom had ik de volgende regex toegevoegd:

PHP:
1
$txt = preg_replace('#\<tr class="bbc"\>(.+?)\</tr>#is', '[tr]$1[/tr]\n', $txt);

Dat werkte niet goed, in plaats van een linebreak kwam er gewoon een "n" (zonder slash) te staan. Maakte ik er dit van:
PHP:
1
$txt = preg_replace('#\<tr class="bbc"\>(.+?)\</tr>#is', "[tr]$1[/tr]\n", $txt);

Double quotes dus in de replacement. En dat werkte wel. Goed om te weten natuurlijk, maar wat ik me nu vooral afvraag: hoe komt dat, en bij welke dingen moet ik nog meer opletten?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lees de documentatie over strings, want dit is eerlijk gezegd PHP kennis 101. Een ander verschil is het noemen van variabelen binnen strings.

{signature}

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vergelijk dit eens met elkaar:
PHP:
1
2
echo '\n';
echo "\n";

Zoek zoals Voutloos zegt eens op hoe strings werken binnen PHP en je hebt je antwoord al gevonden :)

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:11
Ah, moest zoeken bij de language types. Ik dacht al, had al gekeken op nl.php.net/strings, maar daar stond er niets over.

(Van variabelen wist ik het al natuurlijk, ging me meer om dit soort dingen)

[ Voor 24% gewijzigd door Tjolk op 27-08-2009 11:02 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.