[VB6 - IIS7] - Aanmaken site met meerdere bindings

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 06:35
Ik heb het volgende stukje code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Dim strSiteName As String, strPhysicalPath As String, DomeinnaamZonderExtensie As String
Dim LokatiePunt As Byte
Dim BindingsArray(2)

strSiteName = "test.nl"
strPhysicalPath = "D:\Websites\" & strSiteName

Dim objFSO As New Scripting.FileSystemObject
If Not objFSO.FolderExists(strPhysicalPath) Then objFSO.CreateFolder (strPhysicalPath)
If Not objFSO.FolderExists(strPhysicalPath & "\www") Then objFSO.CreateFolder (strPhysicalPath & "\www")
If Not objFSO.FolderExists(strPhysicalPath & "\database") Then objFSO.CreateFolder (strPhysicalPath & "\database")
Set objFSO = Nothing

LokatiePunt = InStr(strSiteName, ".")
DomeinnaamZonderExtensie = Left(strSiteName, LokatiePunt - 1)

Dim oService As WbemScripting.SWbemServicesEx

Set oService = GetObject("winmgmts:root\WebAdministration")

Set SiteBinding = oService.Get("BindingElement").SpawnInstance_
SiteBinding.BindingInformation = "*:80:" & strSiteName
SiteBinding.Protocol = "http"
BindingsArray(0) = Array(SiteBinding)
Set SiteBinding = Nothing

SiteBinding.BindingInformation = "*:80:www." & strSiteName
BindingsArray(1) = Array(SiteBinding)

SiteBinding.BindingInformation = "*:80:www." & DomeinnaamZonderExtensie & ".it"
BindingsArray(2) = Array(SiteBinding)

Set SiteDefinition = oService.Get("Site")
SiteDefinition.Create strSiteName, BindingsArray(0), strPhysicalPath
Set SiteDefinition = Nothing

Set oService = Nothing

Nou snap ik niet helemaal hoe dat werkt met die bindingsarray. Ik weet niet OF het kan maar ik wil bij die SiteDefinition.Create in de variabele BindingsArray meerdere bindings mee kunnen geven. Iemand? Ik heb van die variabele BindingsArray zelf een array geprobeerd te maken maar dat werkt niet helemaal zoals ik wil.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

Er zit aan je oService ook nog zoiets als een .Bindings. Daar kan je gewoon je BindingsArray aan knopen.
Of gewoon in plaats van BindingsArray(0) gewoon BindingsArray gebruiken.
Meer info hier te vinden.

Edit: je bent je er van bewust dat BindingsArray al meerdere bindings bevat he?

[ Voor 25% gewijzigd door TeeDee op 27-08-2009 10:55 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Nutcaze
TeeDee schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:53:
Er zit aan je oService ook nog zoiets als een .Bindings. Daar kan je gewoon je BindingsArray aan knopen.
Of gewoon in plaats van BindingsArray(0) gewoon BindingsArray gebruiken.
Meer info hier te vinden.

Edit: je bent je er van bewust dat BindingsArray al meerdere bindings bevat he?
Ik ben me er van bewust dat BindingsArray meerdere bindings bevat ja. Echter als ik 'm zonder (0) meegeef krijg ik een runtime error.

Ik ga nog even kijken naar .Bindings, maar het liefst heb ik het in 1 aanroep. Dus zoals het er nu staat.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Nutcaze schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:23:
[...]
Ik ben me er van bewust dat BindingsArray meerdere bindings bevat ja. Echter als ik 'm zonder (0) meegeef krijg ik een runtime error.
En wat is die error dan?

Wat meer hulp / leesvoer: hier!

[ Voor 41% gewijzigd door TeeDee op 27-08-2009 12:15 ]

• Nutcaze
TeeDee schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:06:
[...]

En wat is die error dan?
edit:
Volgens mij kan je inderdaad geen Array van Arrays meegeven aan het Create command.
Type mismatch

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit soort dingen moet je gewoon in de documentatie kunnen vinden. Wat staat er in de documentatie dat de Create methode voor parameters krijgt?

Verder kunnen we er, zoals TeeDee terecht opmerkt, weinig mee als je zegt dat je een fout krijgt. We willen dan weten welke foutmelding!
Echter als ik 'm zonder (0) meegeef krijg ik een runtime error.
Er is ook nogal een verschil tussen het meegeven van een enkel element of een Array. Maar dat soort dingen zijn gewoon basis programmeren, en zou je moeten weten.
En daaruit had je dus zelf ook kunnen opmaken dat die methode geen Array verwacht! Dan kun je gewoon in de documentatie opzoeken of er een methode is die wel doet wat je wilt.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 27-08-2009 12:15 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Woy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:13:
En daaruit had je dus zelf ook kunnen opmaken dat die methode geen Array verwacht! Dan kun je gewoon in de documentatie opzoeken of er een methode is die wel doet wat je wilt.
Als ik het e.e.a. interpreteer heeft .Create inderdaad geen ondersteuning voor een multidimensional array, maar heeft de .Bindings / ServerBindings wel gewoon support daarvoor. Het is even een iets andere insteek van het aanmaken.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoezo stop je trouwens Array's in je Array? Daar zit je probleem.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Nutcaze
Woy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:38:
Hoezo stop je trouwens Array's in je Array? Daar zit je probleem.
Zo'n vermoeden had ik al ja. Ik heb alleen geen idee hoe het anders moet. Ik probeer de manier wel van achteraf bindings toevoegen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Daar ga je precies tegen hetzelfde probleem aanlopen. Zoek anders eerst eens een goede tutorial over hoe Arrays werken, want het raakt kant nog wal ( in deze situatie ieder geval ) om in een Array op elke locatie een Array met een enkele binding te stoppen.

Pagina: 1