Finder network drive in devices

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55
Hi :w

Middels een zeer simpel scriptje laat ik bij het opstarten van mijn Mac een netwerkschijf mounten. Nu zou ik graag willen dat deze dan automatisch ook in mijn 'Devices'-lijstje in de Finder komt te staan maar ik zou niet weten of dat te automatiseren valt. Zijn er hier mensen die dat wel weten?!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

willem169 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:21:
Hi :w

Middels een zeer simpel scriptje laat ik bij het opstarten van mijn Mac een netwerkschijf mounten. Nu zou ik graag willen dat deze dan automatisch ook in mijn 'Devices'-lijstje in de Finder komt te staan maar ik zou niet weten of dat te automatiseren valt. Zijn er hier mensen die dat wel weten?!
Ik heb geen idee maar ik wil wel je scriptje :D
ik mount elke dag handmatig een afp share, en zou dat eigenlijk wel automagish willen laten doen, zou je je scriptje willen delen?

Waarom komt trouwens je icon niet in finder dan ?, als ik ook maar iets mount komt dat automatisch in finder erbij? Of ligt dat eraan dat je dit via een script mount?

Wat je trouwens wel kan doen, en dat heb ik dan wel, mijn AFP meld zichzelf in finder :) (bonjour etc) alleen moet ik wel steeds handmatig connecten/mounten.

[ Voor 21% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-08-2009 09:25 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 07:05
Kijk eens op de volgende URL
http://www.maciverse.com/...e-in-os-x-on-startup.html

Zo heb ik mijn mac laten mounten naar een disk. alleen als ik buiten het netwerk ben duurt het een paar seconden voordat ik een melding krijg dat de drive niet gevonden kan worden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

To_Tall schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:25:
Kijk eens op de volgende URL
http://www.maciverse.com/...e-in-os-x-on-startup.html

Zo heb ik mijn mac laten mounten naar een disk. alleen als ik buiten het netwerk ben duurt het een paar seconden voordat ik een melding krijg dat de drive niet gevonden kan worden.
je mac laten mounten naar een disk ? of een disk mounten op je mac
* CrankyGamerOG gaat link lezen

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Willem
Mijn scriptje

code:
1
2
3
tell application "Finder"
    mount volume "protocol://ip"
end tell

Die save ik als Application Bundle en voeg 'em toe aan mijn startup items bij User accounts (sys prefs).

@To_Tall, je linkje beschrijft puur het mounten.
Het gaat mij niet om het mounten, maar om die gemounte disk in mijn Devices list in de Finder te krijgen. Als ik namelijk opnieuw opstart wordt de schijf wel gemount maar is deze uit de Finder verdwenen.

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://osxhelp.com/wp-content/uploads/2008/03/finder-default-sidebar.png

Het is dus de bedoeling dat mijn netwerk schijf automatisch onder idisk komt te staan.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Wat doen jullie moeilijk!!

Ga naar systeemvoorkeuren, accounts, tabblad inloggen en selecteer daar alles wat je wilt opstarten als je inlogt/ herstart.

Ja ook nas schijven etc wil.

EDIT: niet goed gelezen, excuses. vergeet wat hier boven staat :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hokkie op 27-08-2009 12:24 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Willem
Ik wou zeggen, dat heb ik al lang gedaan 8)7
Pagina: 1