Snelste proccesor voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views

• luckymentrix33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 15:36
Hallo allen,

Ik was op het werk en er werd mij gevraagd: "wat is de snelste processor voor een laptop?"
Dus ik zeg "ja, dat is een goede, Ik zal het opzoeken!"

Maar zo makkelijk vinden was het nog niet.
Nu dus de vraag aan jullie: Weten jullie wat de snelste processor voor een laptop is?
Op dit moment dan hé. en het moet wel een laptop wezen. niet een halve computer en halve laptop dat als je hem wil verplaatsen een kraan nodig hebt.

I hope you can help me :).

Groeten Luckymentrix

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22

_Apache_

For life.

Definieer snel, hoogste aantal Mhz? Meeste cores * aantal Mhz? Combinatie met cache. Het snelste in ... wat?

Het is een vraag die wat meer genuanceerd moet worden om er een antwoord op te kunnen geven :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:33

DarkSide

theres no place like ::1

daarbij kan je denk ik wel even bij intel en amd op de site kijken. Daar staan vast en zeker mooie overzichten over de verschillende processoren en architecturen.

intel

AMD

[ Voor 37% gewijzigd door DarkSide op 27-08-2009 09:00 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-02 07:07

Matis

Rubber Rocket

Je zou natuurlijk kunnen googlen op:
Google.

De processoren-series Txxxx zijn speciaal voor mobiele oplossingen gemaakt. Je kunt er ook een P in duwen, maar die zijn vaak veel onzuiniger --> warmer en dat wil je 9 van de 10 keer niet in een laptop!
Wikipedia: List of Intel microprocessors

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 21:33
Matis schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:56:
Je zou natuurlijk kunnen googlen op:
Google.

De processoren-series Txxxx zijn speciaal voor mobiele oplossingen gemaakt. Je kunt er ook een P in duwen, maar die zijn vaak veel onzuiniger --> warmer en dat wil je 9 van de 10 keer niet in een laptop!
Wikipedia: List of Intel microprocessors
Het is juist andersom, de Pxxxx modellen zijn gespecificeerd op 25 Watt, terwijl de Txxxx op 35 Watt zijn gespecificeerd .
het is de P van Power optimized

voor meer info over intel processors zie hier

edit:

ik bedenk mij net wat. Voor mobiele cpu benchmarks moet je eens hier kijken

[ Voor 16% gewijzigd door Lt-Crash op 27-08-2009 10:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iets als 'de snelste' is niet te zeggen, omdat het helemaal afhangt waarin het ding snel moet zijn, zeker met de hedendaagse single, dual en quadcores is het een complex verhaaltje.

Zoek eens op benchmarks die voor jou relevant zijn, dan kun je op basis daarvan je antwoord baseren.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we op GoT verwachten dat je zaken als benchmarks eerst zelf eens opzoekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.