Veel te hoge temperatuur GTX285 sli

Pagina: 1
Acties:

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 12:16
Hallo,

Sinds gisteren ben in het bezit van een tweede XFX GTX285 XXX videokaart.Dit alles zit in een Coolermaster HAF 932,in principe een kast met een goede airflow.Echter bij het spelen van crysis of stresstesten met OCCT loopt de temperatuur van de bovenste kaart op tot boven de 90 graden.Ik vraag me af of dit niet veel te hoog is.

Ik heb een rampage 2 extreme moederbord met de mogelijkheid voor een tri sli setup.Is het mogelijk de tweede kaart in het derde slot te plaatsen.

Wat kan evt. anders nog doen.

BVD

[ Voor 16% gewijzigd door kimone66 op 27-08-2009 07:43 ]

Verwijderd

90°c is nog zeker ok. Je kan de videokaart in het derde slot steken maar dan moet je eens kijken of het derde slot 1) fysiek 16lanes heeft 2) in het BIOS op 16lanes kan gezet worden.
Kijk eventueel ook eens of de fans onder stress wel op 100% draaien.

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 12:16
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:29:
90°c is nog zeker ok. Je kan de videokaart in het derde slot steken maar dan moet je eens kijken of het derde slot 1) fysiek 16lanes heeft 2) in het BIOS op 16lanes kan gezet worden.
Kijk eventueel ook eens of de fans onder stress wel op 100% draaien.
Bedankt voor je reactie

Volgens de specs van het moederbord zou dit inderdaad fysiek 16lanes zijn.Zal straks eens kijken of dit werkt.Alleen zit de kaart dan direct boven mijn voeding.

Maar als ik kijk hoeveel ruimte er tussen de kaarten zit is het ook niet verwonderlijk dat die temperaturen zo hoog oplopen.De kaart kan de warmte absoluut niet kwijt,zelfs met de fan op 100%.Bij een GPU zit ik rond de 80 graden met de fan op 70% .

Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat mensen met een sli setup het over temperaturen van 80 graden of minder hebben.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Die kaarten kunnen echt wel een temperatuur van 90 graden aan :)
Sommige mensen hebben liever lagere temperaturen maar in een sli-opstelling is dit zoals je zelf al zegt vaak niet mogelijk. De kaarten uit elkaar halen wil vaak al veel helpen, wat natuurlijk in niet veel gevallen mogelijk is tenzij je een tri-moederbord hebt ;)

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik heb 2 8800GT's in SLI gehad, ook beide te warm.
Echter had ik bij mijn Antec 900 kast de mogelijkheid precies op de kaart-hoogte een 120mm fan bij te plaatsen. Deze blies de koele lucht van buiten de kast direct tussen de videokaarten.

Met een temp. verschil van 15c als resultaat :)

Nu weet ik niet of dat bij jou behuizing ook mogelijk is, maar je kan proberen wat meer bewegende lucht tussen de kaarten te krijgen.