Overschrijven Mijn Account via Migratie Assistent

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb van mijn oude MBP een kloon gemaakt met Carbon Copy Cloner. Nu wil ik op mijn nieuwe MBP met behulp van Migratie Assistent alle programmatuur en documenten kopieren vanaf de kloon naar het account waar ik nu mee werk. De namen van de (beheerders)accounts zijn identiek. Er wordt een keuze in Migratie Assistent getoond: Overschijven van gebruikersaccount, echter is deze uitgegrijsd, weet iemand hoe dit kan? Deze optie moet naar mijn idee actief worden, anders heb ik er niks aan en dien ik een andere account aan te maken, maar dat wil ik niet.

Apple | Marantz | B&W

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:38
Het probleem zit inderdaad in het feit dat de namen van de beheerdersaccounts gelijk aan elkaar zijn.
Waarom wil je geen extra (tijdelijke) beheerder aan maken?

Ik zou een tijdelijke beheerder aanmaken, je huidige account verwijderen, de migratieassistent draaien vanuit de tijdelijke beheerder, opnieuw opstarten onder je eigen account en daarna de tijdelijke beheerder verwijderen.

offtopic:
"Deze optie moet naar mijn idee actief worden, anders heb ik er niks aan en dien ik een andere account aan te maken, maar dat wil ik niet."
Als ik deze zin grammaticaal goed lees wil je helemaal niet dat die optie actief wordt. :+

[ Voor 25% gewijzigd door awenger op 27-08-2009 03:08 ]

• Ron_Tweaker
Inderdaad een goed idee. Maar volgens mij heb ik gisteren al gechecked of ik de hoofdbeheerder in dit geval kon verwijderen. Het min (-) tekentje was uitgegrijsd, dus kon deze niet verwijderen!

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Of moet je eerst inloggen als tijdelijke beheerder om vervolgens de hoofdbeheerder te droppen? Vervolgens migratie assistent draaien en alles terugzetten onder de hoofdbeheerder? Vervolgens dus weer de tijdelijke beheerder droppen?

Apple | Marantz | B&W

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Ja, dat lijkt me de juiste volgorde. Je zal het account waarmee je bent ingelogd niet kunnen verwijderen.

• Ron_Tweaker
Gisteren mee bezig geweest en het is gelukt, bedankt!

Apple | Marantz | B&W

Pagina: 1