Toon posts:

Acer Aspire 5520G doet praktisch niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nadat mijn school weer was begonnen was moest de laptop natuurlijk weer uit de kast komen. Hij was al niet super meer na intensief gebruik was hij flink snel ouder geworden.
Ik probeerde mijn laptop op te starten. Dat deed hij maar het enigste dat gebeurd is dat de ventilator voor 2 sec. gaat draaien en daarna stop ie ermee. (geen beeld) De aan/uit knop blijft steeds flikkeren.

Iemand een idee hoe ik mijn laptop aan de praat krijg of wat er kapot is?

EDIT: Laptop start wel op, cpu koeler valt wel na 2 seconden uit. En ik krijg geen beeld.. Wat kan er aan het handje zijn?? :N

Alvast bedankt! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 11:03 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29
Wat heb je allemaal al geprobeerd, adapter+accu, alleen accu, alleen adapter, atx-reset?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16

RvV

Ik heb alleen ervaring met dell's, en bij deze symptomen is het 9 van de 10x het mobo vervangen. Verder kan het inderdaad wel eens verstandig zijn om zonder accu (met adapter) te starten of het geheugen te wisselen. Bij een defecte cpu blijft het scherm zwart, maar mag hij eigenlijk niet direct uitvallen.

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen atx-reset nog niet geprobeerd;) en ik zal ook een proberen mijn geheugen te wisselen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Doe onder andere dat inderdaad. Haal eens alles er uit, ook je hdd en wifi. Dat soort dingen zijn vrij eenvoudig. Start ook zonder de accu er in. En dan alles 1 voor 1 weer terugzetten en kijken of het werkt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Wat ook nog wel eens wil helpen, vooral als een computer lang niet is gebruikt, is de adapter EN accu eruithalen en dan de laptop 'aanzetten'. De laptop kan nu niet aangaan omdat deze geen stroombron heeft, maar je bent er wel zeker van dat stroom die 'vast is blijven zitten' op deze manier zeker loskomt.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik allemaal geprobeerd maar allemaal tevergeefs.. Het rare er vanaf is dat mijn laptop wel warm word, maar voor de rest doet hij niks...
Pagina: 1