Acer Aspire 7520 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbert
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06-2022
Hallo,

Mijn aspire 7520 van 2 jaar oud heeft kuren.
Het begon met de draadloze nekwerkverbinding. Geen apparaat gevonden voor draadloze verbindingen. Ik van alles geprobeerd ( softwarematig), niets hielp.
Vervolgens wilde de laptop niet meer opstarten. Telkens startte hij binnen 3 seconden opnieuw op. Kreeg geen beeld, kon dus ook niet in veilige modus of iets dergelijks opstarten. Ik de laptop open gemaakt en zag dat er erg veel stof rond de ventilator zat.
Ik heb alles schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Vervolgens wilde de laptop iets langer opstarten maar linksboven kwam een cursor in beeld en verder niets.
Hierop heb ik de dvdspeler eruit gehaald de harddisks en toetsenboord verwijdert en alles weer aangesloten.
Hij startte weer op. ik helemaal gelukkig. 2 weken lang deed hij het prima met de uitzondering van de dvdspeler die al maanden niet werd herkend en de geluidskaart werd nu ook niet meer herkend. Echter als ik de laptop opnieuw opstartte dan deed het geluid het de ene keer wel en de andere keer niet. Zojuist start ik de laptop weer opnieuw op omdat het geluid het weer niet deed en nu heb ik het probleem weer terug dat de laptop binnen 3 seconden weer herstart. Weer alles uit elkaar gehaald maar nu blijft hij weigeren.
ik heb al gelezen dat mogelijk de backupbatterijverbindingen voor dit soort problemen kunnen zorgen maar als ik hier lichte druk op uitoefen tijdens het starten dan helpt het niet. Ik heb me suf gezocht naar informatie hier omtrent maar vond nergens een passend antwoord. ik weet wel inmiddels hoe ik de laptop helemaal uit elkaar moet halen want dat viel ook niet mee.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij heeft een buurjongen het 15,4" model, daarvan is de audiochip al een hele lange tijd geleden overleden in ieder geval.

Je zou kunnen proberen om eens dingen als harde schijf, wifi en ram er uit te laten en dan eens te kijken, vervolgens met 1 dimm er in etc etc. Rustig alles weer aanvullen en kijken. Ook zou je een Linux Live CD kunnen proberen om problemen met Windows uit te sluiten. Mocht je dvd-speler helemaal niet werken dan kun je ook een bootable usb stick maken.

• Wobbert
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06-2022
ik heb inmiddels alles er al uit gehad en hij blijft om de 2 seconden opnieuw opstarten. ik kan dus nerges bij.ook geen bios. ik heb nu net zelfs de backupbatterij losgekoppeld en toen leek het heel even of het weer wilde opstarten maar na 10 seconden sloeg de comp af. Anders dus als voorheen toen starte het telkens opnieuw op. Ik dacht misschien als ik opnieuw opstart dat hij het wel zou gaan doen maar nee hoor. Hij start nu weer binnen 2 seconden opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik hoop dat ik dit topic kan gebruiken, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem gehad. Ook mijn 7520G startte niet meer op, elke 3 seconden probeerde hij opnieuw te booten en dit resulteerde in een oneindige lus. De laptop is opgestuurd naar Acer en die hebben het moederbord vervangen (kosteloos, en dat terwijl hij officieel geen garantie meer had). Hij deed het toen enkele uren goed, maar toen ik hem herstartte kreeg ik hetzelfde probleem.

Nu is hij weer een keertje normaal opgestart, maar ja, ik heb nu natuurlijk een totaal onbetrouwbaar systeem. Mocht het weer gaan voorkomen dan stuur ik hem weer op, maar ik kreeg zojuist een melding tijdens het opstarten die ik niet eerder gezien heb:

Afbeeldingslocatie: http://filmcentrum.nl/images/pvt/acer.jpg

Ik heb eerder vandaag geprobeerd de laptop op te starten met slechts één van de twee geheugenchips erin (beide mogelijkheden uiteraard), dat mocht niet baten. Iemand enig idee?

[edit]
Ook de dvd-speler werd bij mij overigens al maanden niet herkend (in mijn geval een blu-ray-speler), dat werkt wel weer sinds het nieuwe mobo.

[ Voor 7% gewijzigd door Ram0n op 26-03-2010 16:56 . Reden: Aanvulling ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
Het kan vanalles zijn, BIOS update voor verkeerde besturingssysteem, voor DVD speler meestal register fout waarbij je de Lowerfilter moet verwijderen of hij is echt overleden.

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De speler was in dit geval sowieso een hardware-probleem, ook in andere OSen werkte het niet en ik kon geen live-CD's gebruiken. Maar dat probleem is dus sowieso opgelost nu.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
de bugcheck code is in ieder geval vrij kansloos: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms793595.aspx
Het enige wat voor mij duidelijk is is dat het hoogst waarschijnlijk een hardwarematig probleem is. Wellicht dat je wat zaken zou kunnen gaan testen door wat te vervangen? Als je toevallig een ander HDD hebt liggen, of wat reserve geheugen in de buurt hebt. Of het moet zo zijn dat je een slechte adapter hebt die het mobo een opdonder gegeven heeft, dan is je mobo weer naar de .......

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1