Windows herkent HD 201 als Speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnvanderberg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Als ik mijn HD 201 op mijn PC aansluit wordt hij herkent als 'speakers'. Op mijn laptop geeft Windows wel gewoon 'headphones aan'. Beide systemen draaien de R.C. van windows 7. Nu is mijn vraag: maakt dit uit, en zoja, hoe los ik het op? Het gekke is dat dit zowel met de onboard geluidskaart als met mijn soundblaster gebeurt.

Heb al op google gezocht naar soortgelijke problemen(Windows 7 does not recognize headphone, Headphone detected as speakers, etc etc) maar ik kan niemand met het zelfde 'probleem' of een oplossing vinden.

Moederbord: GA-M770-UD3
Geluidskaart: SB Live! 24-bit
Koptelefoon: Sennheiser HD 201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik neem aan dat je hebt over headphones met een analoge aansluiting (minijack) en niet één of ander USB apparaat? Hoe moet windows dan in vredesnaam weten, wat je op een analoge aansluiting prikt? Het is alleen maar een uitgang en je koptelefoon communiceert niet ff naar windows "hallo ik ben een koptelefoon". Voor hetzelfde geld is het een speakersetje. Moet je niet gewoon zelf instellen wat je erop geprikt hebt?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:21

RnB

Als je er gewoon geluid uit krijgt, dan is er toch niets aan de hand?
Dus mijn vraag, krijg je er geluid uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op jouw laptop geeft windows headphones aan, omdat er al speakers intern zijn ingebouwd. Daar gaat windows dus er gewoon vanuit dat als je iets aansluit het een koptelefoon is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, op je 'gewone' PC dien je zelf aan te geven dat het headphones betreft, of hem aan te sluiten op een aansluiting die 'speciaal' voor headphones is (zoals de front-audio aansluiting van een geluidskaart die met de HD-Audio standaard compatible is, ipv 'slechts' AC97)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
Gewoon even naar instellingenvan je geluidskaart en instellenn ls koptelefoon. Niet zo moeilijktoch?
Pagina: 1