Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer is opeens traag

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• TijmenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 22:25
Beste Tweakers

Paar dagen terug gebruikte ik windows vista en had ik het probleem dat van de één op de andere dag mijn pc erg traag was. Wel mijn broer gebruikte windows 7 dus ik heb mijn bestanden verzameld en op mijn D schijf opgeslagen. Windows 7 dvd erin gestopt en windows 7 mijn C schijf laten formateren en erop gezet. Alles werkte prima dus ik heb alle programma's er opnieuw op gezet. Het enige probleem is dat ik vandaag mijn computer opnieuw moest opstarten en dat hij weer sloom ging doen. Wat ik me dus afvraag is dit een hardware probleem of een software probleem? In 1 dag lijkt het me namelijk onlogisch dat er virussen opstaan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want dit ergert mij mateloos. In ieder geval bedankt en ik hoor het wel.

Tijmen

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
Eerder een hardware probleem lijkt mij, als jij problemen had met Vista en nu ook met Windows 7 lijkt me het daarom logisch. Vaak veroorzaakt een verkeerde instelling in de BIOS dit probleem. Had het namelijk ook met mijn eerste 'Q-Motion' PC.

Verder zou het handig zijn als je de specificaties eens gaat posten, dan is het in ieder geval wat duidelijker voor iedereen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen als je een hardware probleem vermoedt. Kijk eens naar zaken als HDDsnelheid, geheugengebruik, cpugebruik etc.

Op basis daarvan kun je uitsluiten of het nu aan de software of aan de hardware ligt. Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat je zelf eerst op zoek gaat naar een mogelijke oorzaak van je probleem en dus probeert te achterhalen waar het probleem zit. Verder is het erg handig als je ook specs van je systeem post.

Dit topic is gesloten.