Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste leden,

Ik zit in mijn laatste jaar Toegepast informatica ( wordt zo genoemd in België ) en nu is het tijd om een keuze te gaan maken qua opleidingsdeel in het 3de jaar. Wij hebben keuzen tussen de volgende mogelijkheden :

- Software ( c# ) en dabanken ( inclusief datamining en datawarehousing )

of

- Netwerken en Systemen ( windows, linux, ... )

Wat denken jullie wat het beste is dat ik kies? Al deze onderdelen interesseren mij en daarom zou ik ze ook liefst alle 4 willen doen maar dit is geen optie in onze opleiding. Ik zie mij niet heel mijn leven programmeren, omdat dit na bepaalde tijd begint te vervelen volgens mij, maar daarentegen vind ik het toch fijn om een afgewerkt product af te leveren en het bedrifjsleven hierdoor makkelijker maken!

Ook zou ik graag rekening willen houden met wat het meest gevraagd is momenteel op de markt en waar de mogelijkheden het grootst zijn om door te groeien.

Graag zou ik jullie advies en meningen is willen horen.

Met vriendelijke groet,
Dries

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Mijn advies: Kies de richting die je het leukste lijkt. Uiteindelijk zul je zien dat je onafhankelijk van de richtingen toch wel zijdelings kunt instromen als je eenmaal aan het werkt bent.

Zelf zou ik echter voor Netwerken en Systemen kiezen :)

Verwijderd

Ja, kies wat je nu het leukste lijkt! Je kan altijd later nog een baan een wat andere richting kiezen.

Als je voor de software ontwikkeling / databanken richting kiest hoef je echt niet heel je leven te programmeren. Er zijn allerlei andere functies waar je naar kan doorgroeien.

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Hoewel de twee vorige posters het reeds verwoord hebben, wil ik het toch nog eens benadrukken: kies gewoon hetgeen je het leukst en interessants vindt. Je zult later wel werk vinden, dus daar moet je je niet teveel van aantrekken.

Performance is a residue of good design.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik weet niet of ze het in België hebben, maar als je bv Technische Informatica kiest dan zit je op beide punten toch wel snor (wellicht iets meer naar het programmeren), maar ook HBO informatica kan je denk ik prima mee uit de voeten.

Verwijderd

Ben zelf sinds dit jaar afgestudeerde TIN, keuzerichting applicatieontwikkeling (c# / java etc). Wat ik heb geleerd uit de vele bedrijfspresentaties die tijdens de studie door de strot werden geramd:

Je begint als programmeur in de meeste bedrijven maar het is de "bedoeling" dat je nadien doorgroeit naar hogere (kader)functies. Als je echt een gave hebt voor het programmeren kan je dit uiteraard blijven doen (en klinkende munt eruit slaan).

Mijn advies: kies een domein dat je interesseert en verdiep je hierin. Als je echt goed bent in iets, word je daar ook voor beloond.
Pagina: 1