[vista] Geen verbinding herstel wifi

Pagina: 1
Acties:

• bougher
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2015
Voor een vriend van me die momenteel op een externe locatie draadloos wil internetten met een vista machine.

Het probleem is alsvolgt:
Na computer aangezet te hebben, kan er verbinding met draadloos netwerk gemaakt worden. (Security wpa2). TCP/ip settings voor wirelesskaart staat voor zowel IPv4 en IPv6 staat ingesteld op automatisch. Geen probleem, er is na even wachten (10-20 sec.) een verbinding met internet.

Na een stukje lopen met de laptop en buiten het bereik van het netwerk te komen verliest hij de verbinding (logisch). Na weer terug in het netwerk gebied te komen (enkele minuten), verwacht ik een automatisch herstel van de verbinding, dat is immers ingesteld ("automatisch verbinding maken met netwerk").

Dit is dus het probleem, dat doet hij niet. Hij blijft op 'beperkte verbindingsmogelijkheden" hangen. "Herstellen" van Vista brengt ook geen soelaas. Ik heb gemerkt (ipconfig /all) dat na buiten het gebied te zijn geweest een 'raar' ip adres wordt toegekend zoiets als 192.168.23.456 oid (terwijl de gateway 192.168.1.1 is), met geen subnetmask of gateway nr.

Het volgende heb ik geprobeerd:
IPv4 settings op handmatig instellen te zetten.
IPv6 uit zetten.
ipconfig /renew, /flushdns, /release (in alle volgordes)
uiteraard fora en google gezocht, maar misschien niet de juiste zoekwoorden gebruikt want daar kon ik de oplossing ook niet vinden.

Het enige dat helpt is herstarten, ik krijg dan wel weer een normaal ip adres toegekend (192.168.1.79) en heb dan gewoon weer internet. En dat is natuurlijk erug omslachting

Hij is in het bezit van Vista machine met actuele updates en recente drivers. De firmware van routers kan ik niet update, daar het een externe locatie betreft.

Alle ideeen zijn welkom.

• bougher
niemand?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
kan je als je terugloopt het bereik in wel inloggen op de router? of mag dat ook niet?

Desktop | Server | Laptop

• bougher
Nee, dat is inderdaad niet echt een optie. Het is namelijk een hotel, nouja min of meer dan. Denk je dat het alleen aan de router kan liggen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
Nou ja, was voornamelijk benieuwd of je wel verbinding had met de router en dat die een verkeerd ip toewijst of dat het aan je pc zou liggen. Wellicht dat je in de router had kunnen zien dat je mac nog geregistreerd was o.i.d., maar dat is dus niet echt een optie.

Desktop | Server | Laptop