Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Lettertypes kloppen niet*

Pagina: 1
Acties:

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 12:52
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een clean install van Vista gedaan, maar nu merk ik dat het lettertype niet overal "klopt".

Hier een voorbeeld: (Edit: Let vooral op het lettertype links in beeld: Control Panel Home & Classic View, de rest lijkt wel te kloppen)

Mijn lettertype
Hoe het hoort te zijn

Als ik het start menu open, dan zie ik ook dat het kopje "All Programs" niet dikgedrukt staat. Volgens mij "hoort" dit wel zo te zijn.

Hier heb ik nog een voorbeeld waarop te zien is dat er iets niet klopt, het lettertype lijkt hier zelfs in grootte te verschillen:

Voorbeeld

Weet iemand hoe ik dit irritante probleem fix?

[ Voor 7% gewijzigd door Skire op 26-08-2009 21:00 ]

• Skire
Subtiel schopje :)

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 17:14
Ik ken wel iemand die had wat fonts gekopieerd vanaf zijn vorige computer naar zijn nieuwe computer. Per ongeluk had hij ook een van de systeemfonts overschreven, die was net iets anders en zorgde ook hier voor dit soort problemen.

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

• Skire
Zou iemand voor mij anders zijn, zo origineel mogelijke, C:\Windows\Fonts folder kunnen zippen en uploaden? O-) Het mooiste zou zijn dat hij gewoon authentiek is, dus zonder allerlei extra fonts.

Bij voorbaat dank! _/-\o_

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het zou ook kunnen dat ze worden hersteld als je sfc draait:
sfc /scannow

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Skire schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:53:
Zou iemand voor mij anders zijn, zo origineel mogelijke, C:\Windows\Fonts folder kunnen zippen en uploaden? O-) Het mooiste zou zijn dat hij gewoon authentiek is, dus zonder allerlei extra fonts.

Bij voorbaat dank! _/-\o_
Komt er zo aan.

Of toch niet. Zelfs na 7z ultra compress schiet er nog 150MB of zo over, en daar heb ik geen storage voor :/ Tenzij ik het op usenet steek natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door YellowOnline op 27-08-2009 23:01 ]

• Skire
TheCoolGamer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:55:
Het zou ook kunnen dat ze worden hersteld als je sfc draait:
sfc /scannow
Deze methode heb ik al geprobeerd, helaas haalt dit niets uit.

YellowOnline schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:56:
[...]

Komt er zo aan.

Of toch niet. Zelfs na 7z ultra compress schiet er nog 150MB of zo over, en daar heb ik geen storage voor :/ Tenzij ik het op usenet steek natuurlijk.
Ai, ik zie nu inderdaad dat die folder hier bij mij al 340MB groot is. Ik ken daarnaast geen 1 file sharing dienst die je zulke grote bestanden gratis laat uploaden :(

Heeft iemand een andere suggestie?

[ Voor 49% gewijzigd door Skire op 27-08-2009 23:03 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Skire schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:01:
[...]

Deze methode heb ik al geprobeerd, helaas haalt dit niets uit.

[...]

Ai, ik zie nu inderdaad dat die folder hier bij mij al 340MB groot is. Ik ken daarnaast geen 1 file sharing dienst die je zulke grote bestanden gratis laat uploaden :(

Heeft iemand een andere suggestie?
Zoals ik zei: ik kan het op usenet zetten als je usenettoegang hebt. (167MB trouwens) En ik ben het op rapidshare aan het zetten ook trouwens. Rapidshare max 120kbps blijkbaar, tegen 23:30 online.

[ Voor 17% gewijzigd door YellowOnline op 27-08-2009 23:15 ]

• Skire
Hartstikke bedankt dat je de moeite neemt dit te uploaden! Nee helaas heb ik geen toegang tot usenet (dankjewel CompuServe :P)

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:50
Ik vraag me nu even openlijk af of het wel aan je fonts ligt. Ik bedoel, een font is een font, het is Windows zelf die de boel up- en downscaled. Aangezien er niks mis is met je lettertypes zelf, lijkt het mij meer een DPI instelling met een identiteitscrisis?

PS5 PSN: UnrealKazu

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je kan de fonts in ieder geval proberen: http://rapidshare.com/files/272323650/Fonts.7z

• Skire
Dat zou ook kunnen. Ik probeer eerst gewoon mijn fonts folder te removen en vervolgens de authentieke fonts erin te zetten. Als dat niet werkt zal ik nog verder moeten zoeken.

Het vervelende is dat ik niet echt kan acherhalen sinds wanneer het probleem er is. Na de format heb ik namelijk een hele hoop programma's achter elkaar lopen installeren. Dus ik weet niet wat de boosdoener is geweest.

* Edit *

Dankjewel YellowOnline, ik ben hem aan het downloaden ;)

* Edit 2 *

Helaas :( Het heeft niets uitgehaald. Ik vraag me echt af waar het probleem ligt. Het lijkt inderdaad, vanwege de verschillende groottes, op een DPI probleem...

[ Voor 23% gewijzigd door Skire op 28-08-2009 00:33 ]

Pagina: 1