Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Thunderbird] Knop email ophalen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb vandaag Thunderbird geïnstalleerd (Versie 2.0.0.23 (20090812), ik heb hierin beide emailaccounts verwerkt die ik gebruik en die werken beide prima. Echter als ik na opstarten (dan haalt hij eerst mail op dat is bekend) de knop "email ophalen" gebruik gebeurt er niets. (Er verschijnt dus in de taakbalk onder in het venster niets, dit in tegenstelling tot onderstaande handelingen).

Als ik het keuze venstertje klik (driehoekje rechts naast de knop) en ik selecteer dan welke (per account of beide) ik wil ophalen doet hij het wel. Ik neem aan (en dat was in het verleden bij mij zelf ook) dat die knop dan alle beschikbare accounts binnen haalt. Ik wil dus weten wat ik of verkeerd doe of wat ik er aan kan doen om dit te herstellen dan wel aan te passen.

Ik heb zelf mijn accountinstellingen opnieuw ingevoerd (ik las dat een foutje dit als resultaat kan geven) tevens las ik dat ik mijn userprofile moest aanpassen echter gold dat meer wanneer er totaal niets gebeurde bij welke actie dan ook en daar is bij mij dus geen sprake van. Meer kon ik eigenlijk niet vinden wat mij kon helpen.

Ik gok dat ik simpel weg te lang me blind zit te staren en ik waarschijnlijk iets kleins over het hoofd zie echter heb ik geen idee wat? :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Normaal gesproken haalt ie met die knop volgens mij alleen de mail op voor de account die je op dat moment geselecteerd hebt?

Er is wel een extensie om er een fetch-all van te maken. Maargoed, dan nog hoort ie opzich wel iets te doen natuurlijk als je op die knop mept...

Hoe heb je een en ander ingericht qua accounts en folders en wat voor folder heb je actief op het moment dat je op die knop klikt? Want als ik hier in de local folders zit en dan op die knop druk gebeurt er ook niks.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 26-08-2009 20:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Henri
Ja hier zit dan denk ik iets knap mis, mijn postvak in etc. staat onder lokale mappen. Dus lokale mappen is de hoofd dir en die staat geselecteerd. Echter heb ik twee keer de accounts ingesteld en steeds komen ze daar terecht?

Even een kleine toevoeging, ik heb eerst mijn outlook geimporteerd en daarna pas de accounts aangemaakt. Ik wilde eerst zeker weten of echt heel mijn archief ook opgenomen was voordat ik over ging stappen naar tb.

[ Voor 32% gewijzigd door Henri op 26-08-2009 20:57 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, kan kan kiezen of Thunderbird per account eigen folders gebruikt, of dat alles in een centrale local folder terecht komt. Als je dat laatste hebt, dan kan ik me voorstellen dat die knop niet helemaal naar wens functioneert. Hij wil dan namelijk de mail ophalen die hoort bij de folder waar je op dat moment inzit, maar dat is de local folder, waar niet direct een account aanhangt.

Heb je denk ik twee opties: opnieuw die accounts aanmaken en zorgen dat ze ditmaal hun eigen folderstructuur houden (als je dat wilt). "Use global inbox" uitvinken tijdens account creatie.

En/of die plugin installeren die die knop omtovert tot fetch-all en kijken of dat wel werkt vanuit de local folders.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 26-08-2009 21:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Henri
Ja ik ga voor de eerste optie, mede omdat die optie idd iets was waar ik even zoiets had van 'wat klikte ik nou'. Ik ga daar morgen mee aan de slag (net een minder telefoontje gehad dus moet even weg). Ik koppel het zeker nog even terug :)

• Henri
Even een terugkoppelingetje, that did the job ;)
Bedankt voor de tips Orion :)

(ik maak even een tr aan , misschien dat deze dan op slot kan)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Topics hoeven niet op slot, maar ik verplaats je topic wel naar Officesuites en -software omdat email-clients daar terecht kunnen. :)

Signature

Pagina: 1