Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:29

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik weet het:
Wat moet ik kopen..?
Vaak worden er vragen gesteld waarin men met 1 zin (of zelfs met 300 woorden) uiteindelijk komt op de vraag: Welke switch/router/wap/... moet ik kopen?
Topics in deze categorie worden zonder meer gesloten door de moderators. We verwachten van de gebruikers dat ze zelf kunnen achterhalen welke technologie ze nodig hebben. Met deze kennis kan je met de http://tweakers.net/pricewatch een selectie maken van apparaten die in jou budget vallen. Daarna kan je zelf reviews over de verschillende apparaten opzoeken. Uiteindelijk kan je zo zelf een gedegen antwoord vinden.
Maar na een hele tijd zoeken naar een router die aan de volgende eisen voldoet:
VOIP (heel belangrijk!! moet werken met voipbuster)
Gigabit Lan
Wireless N
Stabiel voor intensief gebruik

Heb ik er nog geen 1 gevonden die dit doet voor een goede prijs (onder de 120 euro ongeveer).
Ik kan echt wel zoeken, maar alle routers hier voldoen niet

De meeste hebben geen VOIP ingebouwd

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen (en dat een modje dit niet dicht gooit)

Anders heb ik nog een vraag, waar ik ook geen antwoord op kan vinden:
De D-Link DIR-655 kan wel VOIP-passtrough ofzo, maar wat heb ik daar aan? Moet ik dan nog een los apparaat voor VOIP er bij kopen ofzo?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Misschien trap ik een open deur in, maar ik ga het toch proberen 8)

Je eisenpakket is veel te hoog voor hetgeen je bereid bent uit te geven. Een router met jouw specs voor onder de 120 euro is niet realistisch.

Er zijn routers die dicht, erg dicht in de buurt komen van je specificaties en budget, zoals deze:

Draytek Vigor 2110Vn

VOIP (heel belangrijk!! moet werken met voipbuster) - CHECK
Gigabit Lan - HELAAS
Wireless N - CHECK
Stabiel voor intensief gebruik - CHECK
Prijs: +/- 156 euro - HELAAS

Voor zover ik weet zijn er niet echt betere opties. Uit ervaring kan ik vertellen dat Draytek uiterst stabiele routers maakt en dat VoIP prima met VoipBuster overweg kan. Ik heb 1,5 jaar met een inbound VoipBuster nummer gebeld via een Draytek router met een Siemens DECT setje.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:29

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik heb wat topics gevonden op een Australische website die zeggen dat er geen routers voldoen aan mijn eisen.

Ik heb dus 2 opties:
  1. Een router met een lagere lan snelheid (en dan met een gigabit switch er aan)
  2. Een router zonder voip (en dan met een losse voip dinges)
Ik zou dan eerder voor optie 1 gaan, omdat de 2e optie denk ik minder goed werkt met QoS etc.

@hierboven, dan zijn er toch wel goedkopere oplossingen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je noemt een belangrijk punt en dat is stabiliteit onder intensief gebruik. Routers die voldoen aan die classificering zijn per definitie niet goedkoop. Een goede router moet makkelijk een paar honderd connecties tegelijkertijd open kunnen houden zonder langzaam te worden of instabiel. Als ik je goed begrijp wil je dingen doen als torrents / peer to peer, newsgroepen, streaming video / audio. surfen, en liefst alles tegelijk zonder dat dat ten koste gaat van de snelheid of stabiliteit van de router. Je router heeft dan twee dingen hard nodig: CPU power en geheugen. Even afgezien van goede router firmware zijn routers met goede specificaties op dat vlak relatief duur.

Er is een simpele methode om te bepalen wat je opties zijn:

- HEEFT ALLE FEATURES DIE IK WIL
- IS GOEDKOOP
- WERKT GOED ONDER INTENSIEF GEBRUIK
(1 willekeurig item moet weggestreept worden)

Jouw optie 1 om niet voor gigabit te gaan is het meest logische. Voor VoIP en internet heb je namelijk op de router helemaal geen gigabit nodig. Je upload en download snelheid valt zeer waarschijnlijk ruim binnen de 100 mbit. Een gigabit switch is helemaal niet duur en op die manier kun je toch tussen computers op je LAN met >100 mbit dingen overzetten. Daar komt nog eens bij dat een router met VoIP capaciteiten in de meeste gevallen gemakkelijker te configureren is dan een router + VoIP adapter, omdat je bij die laatste goed moet opletten dat alles correct gerouteerd wordt en dat de QoS in orde is.

Er is ook nog een andere optie. Mocht je een oude PC thuis hebben staan waar je niks meer mee doet, dan kun je daar een router op installeren. Kost je hooguit een extra netwerkkaart en wat extra stroom per jaar, maar het zal ruimschoots voldoen aan je wensen. Het wordt wel wat prutsen met de software, vooral het VoIP gedeelte. Met een Linux distributie en de Asterisk Open Source PBX kun je alles wat jij wilt en nog veel meer.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Heb je al een oplossing gevonden, want ik ben wel zeer benieuwd?
Kan uit je startpost niet opmaken wat voor verbinding het gaat, daarom toch maar:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem namelijk, maar tot op heden ook nog geen oplossing kunnen vinden, ik probeer m'n ADSL2+ modem te vervangen door een modem of router die zowel Wifi, VoIP als Gbit LAN heeft maar die zijn gewoon niet te vinden.

Het dichts in de buurt voor mij komt de Billion BiPAC 7800(N)
Dit is een ADSL2+ modem, met Wifi (N), Gbit lan maar helaas dus ook geen VoIP
(Leuke feature is dat er een extra WAN aansluiting op zit die je als backup internet verbinding kan gebruiken.)

Goede site met informatie & revieuws over routers en andere netwerkapparatuur:
http://www.smallnetbuilder.com/
Vooral het routersnelheden overzicht is erg handig.

@DexterDee: Nóg een PC?! M'n vriendin ziet me aankomen ;)
Maar is inderdaad wel een mooie en goed configureerbare alles in 1 optie.
Hoewel het stroomverbruik daarvan waarschijnlijk hoger ligt dan van 1 router met al die functies.

[ Voor 10% gewijzigd door hellbringer op 26-09-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een bipac 7800N en hij werkt prima met voipbuster.
tasin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Misschien moet je eens letten op de Fritz!BOX 7390 die binnenkort wel uitkomt. Het is geen router pur sang maar een modem/router in één. Heeft Gigabit poorten, VOIP (10 accounts), DECT station, 802.11n draadloos. Alles in een dus. Alleen de prijs is anders 249 o.i.d. gok ik.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Pagina: 1