Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[UPC] Kan geen uitgaande mail versturen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds begin deze week kan ik via outlook express ( op 2 pc's) geen mails meer versturen, ontvangen is geen probleem. Via webmail is het geen probleem om mails te versturen.

Ik krijg de volgende foutmelding/code

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxxxxxx at hotmail dot com. Onderwerp '', Account: 'a.werts01', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <xxxxxxx at hotmail dot com> recipient rejected 212.83.84.37 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Na het nodige zoekwerk nog steeds geen oplossing gevonden. Iemand een suggestie?

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik vond dit draadje erover, heb je daar al gekeken? (google) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had die draadje al gezien, ik sta dus in de blacklist, het probleem is na 24 uur wordt ik eruit gegooid en een uurtje later sta ik er weer in dus er wordt toch op 1 of andere manier spam verstuurd.

Ik heb op beide pc's NOD32 + Hitman pro laten draaien en deze vonden niets bijzonders, Ik kan via de webmail van UPC wel gewoon mailtjes versturen...

Iemand nog een suggestie?

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 13:16
Probeer Malwarebytes, en een rootkit-scan kan ook geen kwaad.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
workaround is om poort 25 dicht te zetten in je router. Dan kunnen geinfecteerde PCs iig niet meer naar buiten mailen. Alleen de SMTP van upc zet je dan als toegestaan.

Kun je (als je van de blacklist afbent) tenminste weer mailen. Ondertussen is het natuurlijk wel zaak om het probleem te fixen en je pc's te cleanen.

Gooi eens een online scan over de pc heen (Kaspersky ofzo), scan 'm met bv superantispyware, kijk met netstat of met tooltjes van Sysinternals of je een zooi uitgaande connecties ziet (dan kun je iig zien welke pc het probleem veroorzaakt).

Ook geen wifi toevallig openstaan waardoor er van buitenaf gespammed wordt?

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 30-08-2009 14:52 ]