[T-Mobile] Telefonisch verkeerd abonnement gekregen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 22:05
In januari heb ik bij T-Mobile een sim-only abonnement afgesloten, omdat mijn 2-jarige abonnement met telefoon toen afliep. Ik heb telefonisch met de klantenservice gesproken om een sim-only abonnement te bestellen met een looptijd van 1 jaar. Onlangs zag ik echter op de website (kijk ik verder nooit op) dat ik een 2-jarig simonly abonnement heb! Op de facturen staat de looptijd niet vermeld, waardoor ik dat dus nooit eerder heb gezien. Volgens de klantenservice zit ik aan het 2-jarige contract vast omdat het niet meer te veranderen is omdat ik destijds niet op de bevestigingsbrief heb gereageerd. Overigens werd in een eerder gesprek met de klantenservice meer dan een maand geleden wèl gemeld dat dit gecorrigeerd zou worden.

Het gesprek waarbij ik het abonnement heb afgesloten is niet opgenomen, aldus T-Mobile. Heeft iemand ervaring met dit soort aansmeerpraktijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Hmm, lastige situatie. In de bevestigingsbrief die je hebt gekregen staat ook daadwerkelijk die twee jaar genoemd? Als daar 1 jaar in staat is het een stuk makkelijker namelijk. Dan is het een kwestie van je brief opsturen naar T-Mobile en zullen ze het moeten wijzigen.

Als in je brief staat dat het 2 jaar is heb je twee mogelijkheden.

1) Bel nog een keer en vraag of de medewerker in de notities die worden gemaakt bij gesprekken wil kijken of hier 1 jaar staat. Dan ben je afhankelijk van de notities die gemaakt zijn én van de medewerker die je aan de lijn krijgt. Ik ga er echter vanuit dat als het telefonisch nogmaals is bevestigd naar je door de klantenservice dat dit in hun systeem zal staan.

2) Als methode 1 niks uithaalt zou ik je aanraden om in ieder geval een nette klachtenbrief te schrijven. Ik weet uit eigen ervaring dat T-Mobile (over het algemeen) adequaat met klachten omgaat, dat wil niet zeggen dat je gegarandeerd je recht zal krijgen maar je kan dit in ieder geval proberen.

Als in je bevestigingsbrief inderdaad 2 jaar staat en je krijgt met bovenstaande twee methodes niks voor elkaar zou ik er in ieder geval de les uit trekken dat je altijd je bevestigingsbrieven moet nakijken, voor hetzelfde geld heeft de medewerker een typfout gemaakt, het zijn immers ook maar mensen en staat er inderdaad iets niet goed in je contract. Kijk dit dus in het vervolg altijd goed na!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
The Slicer schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:16:
Volgens de klantenservice zit ik aan het 2-jarige contract vast omdat het niet meer te veranderen is omdat ik destijds niet op de bevestigingsbrief heb gereageerd.
Staat in de bevestigingsbrief daadwerkelijk dat je een 2-jarig contract hebt afgesloten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Bedankt voor jullie reacties. Er staat helaas helaas in die brief dat het om een abonnement voor 24 maanden gaat... Ik had inderdaad die brief exact na moeten kijken, maar daar heb ik nu niks meer aan.
Mogelijkheid 1 heb ik al nagevraagd. In hun computer staat gewoon dat ik verlengd heb voor twee jaar. Het gesprek was niet opgenomen, is me toen verteld.
Ik ga dus een klachtenbrief schrijven over deze gang van zaken, want ik weet immers zeker dat ik geen 2-jarig abonnement heb besteld. Dat had met mijn overjarige telefoon gewoon geen zin.

Wellicht is T-mobile gevoelig het vervangen van dit abonnement voor een nieuw abonnement met toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
The Slicer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:31:
Wellicht is T-mobile gevoelig het vervangen van dit abonnement voor een nieuw abonnement met toestel?
Reken er maar niet op. Als je eind augustus pas aan de bel trekt terwijl je in januari een nieuw contract af hebt gesloten dan geef ik je weinig kans. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is heb je recht om je order binnen 7 (of 14 dagen) na ontvangst te annuleren, aangezien dit onder de wet 'koop op afstand' valt.

Oh je hebt het abonnement al in januari afgesloten, dan is dat al niet meer van toepassing.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vervelend maar zo zie je maar hoe belangrijk het is om het papierwerk goed te lezen. Bedrijven maken vaak fouten, en imo is het wel typisch dat het bijna altijd fouten in hun eigen voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Van T-Mobile hoef je niets te verwachten. Zo heb ik vorige jaar m'n abo verlengt, en daar W'n'W-standaard bij genomen, incl nieuw toestel (drama ding overigens).

Na 3 maanden ergerde ik me suf over hoe je met BT (en met USB) internet op je laptop moest krijgen.

Toen gebeld en een voorstel gedaan: Haal die W'n'W van m'n abo af, en doe mij maar zo'n stick van 19,95. Dan ga ik een tientje meer betalen, vanwege 2 abo's. Dat was niet mogelijk.

Dus verwacht van T-Mobile maar geen ene vorm van tegemoetkoming, ook al zou je meer betalen. Volgens hun kunnen ze contracten niet meer omzetten. Terwijl als je belt om de bundel op te hogen, het geen enkel probleem is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik kan me vergissen maar zijn ze niet verplicht het gesprek op tenemen?

Ik bedoel ze hebben geen handtekening onder een contract, dus ze moeten toch iets hebben waarmee ze kunnen bewijzen dat jij dat contract aangegaan bent.

Ik hebzelfde gehad bij tele 2, ik kwam na 8 dagen erachter (had de bevestigingsbrief ook niet (goed) gelezen), echter nadat ik gevraagd had om de voice log zijn ze overstag gegaan (heb zelf de log niet gekregen, men beweerde dat ze hem niet terug konden vinden) en zal het worden aangepast (nu nog afwachten of de facturen goed gaan :) )

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
jeanj schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:33:
Ik kan me vergissen maar zijn ze niet verplicht het gesprek op tenemen?

Ik bedoel ze hebben geen handtekening onder een contract, dus ze moeten toch iets hebben waarmee ze kunnen bewijzen dat jij dat contract aangegaan bent.
Dat bewijs heeft hij in januari zwart-op-wit ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

pven schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:51:
[...]

Dat bewijs heeft hij in januari zwart-op-wit ontvangen. ;)
Sinds wanneer is een bevestigingsbrief een bewijs dat jij (als consument) een contract aangegaan bent?

En als je niet reageert op de bevestigingsbrief, zit je er dan automatisch aan vast (als het niet datgene is wat je hebt besteld of je niets hebt besteld)? Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
jeanj schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:09:
[...]

Sinds wanneer is een bevestigingsbrief een bewijs dat jij (als consument) een contract aangegaan bent?

En als je niet reageert op de bevestigingsbrief, zit je er dan automatisch aan vast (als het niet datgene is wat je hebt besteld of je niets hebt besteld)? Dacht het niet.
Ik weet dit niet zeker maar volgens mij is in Nederland een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst en is de bevestigingsbrief inderdaad je contract. Het kan zo zijn dat een geluidsopname verplicht is maar ik weet niet wat daar de wetten/regels voor zijn. Als ik hier kijk zie ik niet staan dat een geluidsopname verplicht is (dit gaat over energie ipv telecom maar ik neem aan dat de regelgeving hetzelfde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Leekah schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:57:
[...]

Ik weet dit niet zeker maar volgens mij is in Nederland een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst en is de bevestigingsbrief inderdaad je contract. Het kan zo zijn dat een geluidsopname verplicht is maar ik weet niet wat daar de wetten/regels voor zijn. ....
Idd je kan mondeling een overeenkomst/contract aangaan. De brief is dan niet het conract, alleen een bevestiging daarvan, gezien uit het oogpung van degene die de brief stuurt (meestal de producent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Als het gesprek inderdaad opgenomen moet zijn, als bewijs voor de mondelinge overeenkomst, heeft T-mobile een probleem want het gesprek was niet opgenomen volgens hun. Ik zou dus graag weten wat de rechtsgeldigheid is van de bevestigingsbrief.

Ik neig er naar om het hele zootje af te kopen als T-mobile voet bij stuk houdt. Ik was van plan om aan het eind van het jaar een aardig duurder abonnement met toestel te nemen, maar daar kunnen ze dan naar fluiten. De andere kant van de medaille van de fout in hun voordeel...
Pagina: 1