Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07 12:29
hallo!

ik zit nu ongeveer een week met een probleem, ik heb windows opnieuw geinstalleerd (gerepareerd) en nu kan ik niet op de schijf booten om de installatie af te maken, ik krijg dan een bsod:
driver_irql_not_less_or_equal
Verder geen bestandsnamen oid.
de eerste paar keren dat ik windows deed installeren kreeg ik meldingen van willekeurige bestanden die niet gekopieerd konden worden, maar windows werd gewoon gerepareerd maar alleen de verdere installatie op de hd wou niet lukken vanwege een driver die niet gevonden kon worden.
Nu heb ik vanmorgen na installeren van een nieuwe processor nogmaals de installatie van xp (repareren) gedaan en werden alle bestanden gekopieerd (cd schoongemaakt ;) ). Maar sindsdien krijg ik dus die bsod bij het booten zelfs voordat xp ook maar iets van zich laat zien. Het installatiegedeelte van xp via de cp lukt nog altijd, het proberen te installeren van vista of linux levert een freeze op tijdens het laden van bestanden...
ik weet dat driver_irql_not_less_or_equal waarschijnlijk een hardware probleem is maar heb tot nu toe processor, geheugen, videokaart en hd's verwisseld dus eigenlijk heb ik alles uitgesloten.. behalve het moederbord. Zou het hieraan kunnen liggen?
het gaat om een P5N-E SLI van Asus mocht deze info nut hebben. De rest van de specs maakt niet veel want daar heb ik al mee gevarieerd ;)

beetje uitgebreid en dubbelop, maar dit is zon beetje wat ik allemaal al gedaan/geprobeerd heb..
iemand een suggestie over wat ik nog kan proberen?

alvast bedankt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:35
Heb je al een keer een fresh install gedaan i.p.v. repareren?

Dit moet je zeker doen als je een nieuwe processor installeerd.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Mils schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:12:
Heb je al een keer een fresh install gedaan i.p.v. repareren?

Dit moet je zeker doen als je een nieuwe processor installeerd.
nou, ik had dit probleem al met mijn oude processor dus lijkt me niet..
maar een complete nieuwe install formatteerd tog de schijf?
ik kan wel kijken of ik ff met een andere pc data kan overzetten en dan opnieuw te installeren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ja, dan raak je alles kwijt wat op die betreffende schijf staat. Heb je windows niet op een aparte partitie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Ik heb een hd gevonden waar een halve installatie van xp op stond, en die heb ik af kunnen maken, dus ik kan nu ff data overzetten, en dan die ene schijf formatteren en dan nogeens proberen... Zou het dan wel moeten doen lijkt me ;) ik dacht eigenlijk dat windows repareren in principe hetzelfde was als opnieuw installeren, maar dan dat programmas terug gezet werden, maar daarmee werd de fout dus ook terug gezet |:(

iRacing Profiel

• Mils
Is het probleem nu wel over?

Pagina: 1