Netwerk van Laptop naar pc

Pagina: 1
Acties:

• TickerRick
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03-2020
Hallo

Ik heb een vraag..(A)

Mijn laptop heeft een wireless ontvanger, en ik kan dus internetten omdat we hier een router hebben staan.

Nu wil ik graag via mijn Desktop pc internetten, doormiddel van een netwerk kabel van mijn laptop naar mij pc.

Dus mijn vraag is kan dit?, en zo ja hoe krijg ik dat voor elkaar?

Alvast bedankt :*)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen met de NT FAQ. Wat heb je zelf al geprobeerd, waar heb je naar gezocht?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp wat je wilt. Ipv gemakkelijk draadloos internetten wil je moeilijk gaan doen? Waarom?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja, dat kan. Maar je geeft niet aan welk OS je draait, dus over de specifieke methode kan ik geen uitspraken doen.

Maar is het niet handiger de kabel rechtstreeks naar de router te leggen, of voor een paar tientjes een wireless kaartje in je desktop PC te zetten?

Edit: ik had de vraag zo gelezen dat de desktop via de laptop kan internetten, dus:
Desktop-----Laptop ))) Router----Internet
Gambieter leest de vraag anders. Laat even weten wat de bedoeling is.

[ Voor 34% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-08-2009 18:40 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Mijn tip van de dag; zoiets. Kost je een tientje, heb je geen gehannes met een laptop die aan moet staan op het moment dat je wilt internetten en de aanschafprijs werk je er met je stroomrekening weer uit.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• TickerRick
Nou het zit dus zo dat ik moet wachten, tot mijn vader een nieuwe netwerkkabel mee neemt van zijn werk.
Dus ik wil nu eigenlijk niet voor een korte periode iets gaan kopen wat ik daarna nit mer gebruik

Mijn Laptop kan via het draadloos internetten!
maar nu wil ik via mijn Desktop pc kunnen internetten, via mijn laptop door middel van een netwerk kabel.

Deze kabel heb ik hier nu liggen en is lang genoeg van mij laptop naar mijn Desktop pc

Mijn OS is Windows XP op mijn laptop en op mijn desktop pc.

Hebben jullie nu genoeg informatie of willen jullie nog iets weten?

Ik hoop dat het mogelijk is!. Dit kan later ook nog voor mij van pas komen bij mij studie

Verwijderd

wat je dus wil is 'internet delen' zoals dat heet in XP, maar alleen als tijdelijk oplossing?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 19:16 ]

• TickerRick
euhm ja in principe wel

door middel van een kabel van mijn laptop naar mijn pc

en mijn laptop staat in verbinding met een wireless router;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het web staat vol met tutorials voor Internet Delen, en XP heeft er een wizard voor. Dit is echt heel basaal. Waarom ga je niet gewoon aan de slag, zoek een tutorial op en ga het proberen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

De kabel die je hebt, is dat een utp cat5 of een cross cable? Als het de eerste is gaat het nl. niet lukken.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 23:54
zodra je 2 pc's direct met elkaar verbindt heb je een crossover cable nodig .. hierin zijn een paar draadjes anders gekruist dan in een standaard UTP kabel.

standaard UTP kabels gebruik je, als je beide computers aansluit met een switch (de cross zit dan zogezegd ingebakken in de switch zelf). Switches zijn tegenwoordig 'autosensing' dwz tegenwoordig boeit het niet meer of je een crosscable of een gewone cable gebruikt om een computer aan te sluiten.

Kijk eens in de doos van je modem: ook al is het een wireless modem, misschien zat er een kabel bij, en meestal is dat dan een crosscable.

tja, en voor je verdere antwoord, kijk inderdaad eens naar 'internet sharing'
Pagina: 1