Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PS2] Games met Online mogelijkheid, disconnected.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers,

Ik ben al een redelijke tijd in het bezit van een PS2 en heb er al flink wat spellen op gespeeld, zonder enig defect te merken. Deze spellen waren altijd Singleplayer, nooit Multiplayer/Online. Tevens heb ik al flink wat consoles aangesloten op dit netwerk (PS3/Xbox360(x2)/NintendoDS) en nog een aantal andere computers. Voor zover ik weet zijn er geen netwerk issues.

Sinds kort heb ik drie Online PS2 spellen, waar ik totaal niet verder mee kom omdat ik geen "juiste" foutmelding krijg. Deze spellen zijn "Killzone", "Champions of Norrath" en "MGS3: Snake Eater".

Via Killzone en MGS3 kon ik helemaal geen network configuration vinden. In Champions of Norrath wel, hier heb ik mijn netwerk settings ingevult (DHCP, router heeft IP based on MAC). Een connectie test vertelt mij dat het geslaagd is, PS2 verschijnt netjes onder de DHCP table. De andere twee spellen maken gretig gebruik van deze "Network Config Savegame", daar zit het probleem dus niet.

Als ik nu Champions of Norrath start met een Online spel, dan lijkt dit te werken. Eerst krijg je het Play/Network config menu. Hier kies ik play en DNAS word geladen. De DNAS verloopt zoals het hoort, geen error meldingen en uiteindelijk is DNAS Authenticated en done. Dit is hetzelfde met MGS3 en Killzone.

Hierna begint de game te laden (Killzone en MGS3 ook). Hierna krijg ik doodleuk een melding "Disconnected from network, press X to return to main menu". Dit gebeurt dus op alle drie de spellen!

Killzone is de enige die wat netwerk throuhgput vertoont, het download namelijk de Killzone update. Hierna krijg je ook "Disconnected from network, press X to return to main menu".

Mijn huidige netwerk opstelling:
- Netgear ADSL modem (192.168.255.254)
- Linksys (DD-WRT) WRT150N. (192.168.1.1, dhcp on mac zit in deze range)
De Linksys handelt het netwerk af, De netgear handelt alleen het ADSL gebeuren af. Ik heb de PS2 al direct op de modem geplugt, maar de error melding blijft hetzelfde.

Wat doe ik fout??

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Volgens deze website heb je ook een memory card nodig met een bepaalde ruimte vrij: Linkje

En ik heb nog wel een interessant linkje gevonden: Linkje

Misschien heb je er wat aan en misschien ook niet. En voor sommige games moet je poorten forwarden.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik heb drie memorycards, eentje voor de psx dus daar heb ik niets aan in dit geval. Een 3rd party en een 8mb van sony. Ik gebruik de memcard van sony, sommige spellen vinden 3rd party memcards niet goed genoeg.

Het forwarden van poorten was mij inderdaad bekend, maar ik wil deze game online met een vriend spelen. Hij heeft niets geforward, geen upnp (gebruikt ps2 dat wel?), en toch komt hij bij de server lijst. Daarvoor ben ik al lang gedisconnect.

Ik ga morgen de 2e link eens goed doorlezen, misschien kom ik nog op ideeen, iig bedankt voor het zoeken. Wat mij wel meteen opvalt is dat je dus elke windows computer uit moet zetten, das een groot verschil met hem, hij draait mac. Morgen nog maar eens verder testen.

Update:

Ik heb nog flink verder zitten testen. De opstelling is flink veranderd op dit moment, maar het wilt nog niet baten.

- Netgear modem, logt in op ADSL en geeft DHCP uit (192.168.255.xxx range).
- Kabel van de Netgear gaat rechtstreeks op de PS2, er zijn dus geen verdere devices verbonden (voor de tests iig)
- STP is uitgezet, UPnP is uit, QoS is uit, DNS gaat via de servers van mijn provider (xs4all)
- PS2 network config test is nog steeds "successful".
- PS2 DNAS checks is nog steeds Authenticated en Done.
- "Disconnected from network, press X to go to main menu" melding word nog steeds getoont.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 14:48 ]