Ik wil via mijn website automatisch afspraken toevoegen aan google calendar. Op hun documentatie zijn de voorbeelden opgebouwd via het ZEND framework. Nu zal dat allemaal wel goed werken, maar om een framework van meer dan 100MB op mijn site te gebruiken, terwijl ik alle overige functies niet gebruik, vind ik maar zonde. Ik ben dan maar wat gaan Googlen, en de meeste scripts zorgen ervoor dat je je google calendar kan weergeven op je site. Dan vind je ergens een script dat events toevoegt, maar dan blijkt dat script weer niet te gaan werken en errors oplevert.
Daarom mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met de google calendar API, maar zonder gebruik te maken van het ZEND framework?
Google Calendar heeft ondersteuning vool CalDAV, dus misschien is het een optie om te kijken of er een library is voor PHP die CalDAV ondersteuning biedt?
Ik kwam dit (http://bennu.sourceforge.net/) tegen toen ik zocht op PHP CalDAV librarie.
Na even verder zoeken kwam ik ook dit nog tegen: http://www.local-guru.net/blog/pages/rubycaldav Een libary geschreven in Ruby, wat voor een PHP redelijk goed leesbaar is.
Ik kwam dit (http://bennu.sourceforge.net/) tegen toen ik zocht op PHP CalDAV librarie.
Na even verder zoeken kwam ik ook dit nog tegen: http://www.local-guru.net/blog/pages/rubycaldav Een libary geschreven in Ruby, wat voor een PHP redelijk goed leesbaar is.
[ Voor 26% gewijzigd door dev10 op 26-08-2009 18:22 . Reden: Typo ]
http://bennu.sourceforge.net/ is enkel om iCal files aan te maken, en google calendar kan er ook mee overweg, alleen wordt die ical file maar om de 12 uur opgehaald. Ik heb iets nodig dat vaker vernieuwt.
En met Ruby ben ik niet echt vertrouwd
En met Ruby ben ik niet echt vertrouwd
Allereerst leuk dat je je interesseert voor het ZFieperlingetje schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:09:
Ik wil via mijn website automatisch afspraken toevoegen aan google calendar. Op hun documentatie zijn de voorbeelden opgebouwd via het ZEND framework. Nu zal dat allemaal wel goed werken, maar om een framework van meer dan 100MB op mijn site te gebruiken, terwijl ik alle overige functies niet gebruik, vind ik maar zonde. Ik ben dan maar wat gaan Googlen, en de meeste scripts zorgen ervoor dat je je google calendar kan weergeven op je site. Dan vind je ergens een script dat events toevoegt, maar dan blijkt dat script weer niet te gaan werken en errors oplevert.Daarom mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met de google calendar API, maar zonder gebruik te maken van het ZEND framework?
Mocht je zelfs dat nog teveel vinden, ze hebben ze ook zonder commentaar. Die is nog eens de helft kleiner.
Daarnaast maakt ZF je het soms wel heel erg makkelijk, soms zelfs te makkelijk
Succes

Edit: Ik zie zojuist dat de 1.9.2 minimal 27.029.504 bytes is. Dat is dus code inclusief commentaar e.d. PHP gebruikt toch alleen maar de bestanden die hij nodig heeft. Zolang opslag geen issue is, raad ik je aan om gewoon het hele pakket erop te kwakken
[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 26-08-2009 18:51 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Die opslagruimte is geen probleem, ik denk eerder de memory limit en script execution time een probleem geven (ik zit op een shared hosting omgeving). Daarom zoek ik steeds naar kleine scripts
. De minimal is inderdaad een stuk kleiner. Ik ga die minimal eens proberen op mijn server te draaien.
[ Voor 11% gewijzigd door ieperlingetje op 26-08-2009 19:20 ]
Er is niets van draaien aan hoor. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van ZF. Het zijn gewoon 3000 php bestanden. Die je kunt includen en vandaaruit OO-php kunt programmeren.ieperlingetje schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:18:
Die opslagruimte is geen probleem, ik denk eerder de memory limit en script execution time een probleem geven (ik zit op een shared hosting omgeving). Daarom zoek ik steeds naar kleine scripts. De minimal is inderdaad een stuk kleiner. Ik ga die minimal eens proberen op mijn server te draaien.
Het is volledig geoptimaliseerd. Beter dan dit kun jij het wss niet maken
Wat Matis wil zeggen is dat niet alle PHP files voor ZF altijd ingeladen worden, alleen die nodig zijn voor wat jij ermee wilt. Dus niet zo moeilijk doen en ZF downloaden. Zit je in je hoofd met de grootte, gooi dan de xml's weg in de Zend_Locale map ergens, scheelt de helft
Succes!
Ik ben vandaag even bezig geweest met ZF en Google Calendar. Had het binnen 10 minuten aan de praat. Werkt geweldig 
Mocht je er niet uitkomen dan heb ik nog wel wat snippets voor je!
Mocht je er niet uitkomen dan heb ik nog wel wat snippets voor je!
Ik dacht dat het ook rap moest gaan, maar het gaat al verkeerd in de loader class 
De loader class staat in Zend/Loader.php
maar dan bevat die loader class telkens een require_once met "Zend/$variabele"
dus wil dat framework steeds Zend/Zend/$variabele gaan includen, wat natuurlijk niet gaat werken.
Moet ik misschien de loader class gaan verplaatsen naar de bovenliggende map? Heb ik nergens in de readme gevonden.
De loader class staat in Zend/Loader.php
maar dan bevat die loader class telkens een require_once met "Zend/$variabele"
dus wil dat framework steeds Zend/Zend/$variabele gaan includen, wat natuurlijk niet gaat werken.
Moet ik misschien de loader class gaan verplaatsen naar de bovenliggende map? Heb ik nergens in de readme gevonden.
Dat vind ik toch vreemd, immers staat in de INSTALL.txt welke in de zip zit het volgende:
RTFM
Iets in de trant van:
Daarna moet je natuurlijk je classes includen. Als je de verwijzing naar de ZendFramework-library goed hebt staan, kun je letterlijk de handleiding van Zend.Gdata.Calendar volgen!
RTFM
Dat gelezen hebbende moet je dus een verwijzing maken naar je absolute pad van je ZendFramework in je php script.CONFIGURING THE INCLUDE PATH
----------------------------
Once you have a copy of Zend Framework available, your application will need to
access the framework classes. Though there are several ways to achieve this, your
PHP include_path needs to contain the path to the Zend Framework classes under the
/library directory in this distribution. You can find out more about the PHP
include_path configuration directive here:
http://www.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.include-path
Instructions on how to change PHP configuration directives can be found here:
http://www.php.net/manual/en/configuration.changes.php
Iets in de trant van:
PHP:
1
2
3
4
| //Windows server ini_set('include_path','c:\je\absolute\pad\naar\het\ZendFramework\library;'.ini_get('include_path')); //Linux server ini_set('include_path','/je/absolute/pad/naar/het/ZendFramework/library;'.ini_get('include_path')); |
Daarna moet je natuurlijk je classes includen. Als je de verwijzing naar de ZendFramework-library goed hebt staan, kun je letterlijk de handleiding van Zend.Gdata.Calendar volgen!
Ai, dat gaat niet lukken
. PHP draait in safe mode bij mij.
[ Voor 3% gewijzigd door ieperlingetje op 28-08-2009 12:17 ]
In dat geval moet je ZF toevoegen aan je workingdirectory. Nadeel daarvan is dat je in elke folder waarin je ZF wilt gebruiken, je ZF erop moet zetten. Dat gaat uiteindelijk aardig in de papieren lopen.ieperlingetje schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:17:
Ai, dat gaat niet lukken. PHP draait in safe mode bij mij.
Wanneer je ZF maar een keer wilt gebruiken. Kun je hem ook in de workingdirectory zetten.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php define('LIBRARY_PATH', realpath(dirname(__FILE__)) . '/library'); set_include_path(LIBRARY_PATH . PATH_SEPARATOR . get_include_path()); ?> |
[ Voor 7% gewijzigd door iH8 op 28-08-2009 12:50 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Ik ga hier maandag even op terugkomen, heb nu geen toegang tot mijn code...
Pagina: 1