[MySql]Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10048)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Op een forum waar ik kom zitten we met een probleem wat steeds terug komt, een sql error, maar dit is niet constant het geval. Nu weten we niet helemaal waar we dit moeten zoeken. De server is opnieuw geherinstalleerd, deze draait win2003. Er word gebruikt gemaakt van Apache, volgende dingen zijn geinstaleert: PHP, MySql, Perl.

Deze server draait een phpBB3 forum met Mysqli database, soms krijg je dus bij een pagaina laden een sql error, maar dat is niet altijd het geval, vaak gaat het ook gewoon goed.

Gaat om de volgende error:

General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10048) [2003]

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 76
CALL: dbal->sql_error()

FILE: common.php
LINE: 207
CALL: dbal_mysqli->sql_connect()

FILE: index.php
LINE: 20
CALL: include('common.php')

Klinkt iemand dit bekent? Weet even niet goed waar ik moet beginnen, is het de combinatie die niet goed werkt, of de server instelling, of moet ik het in het script gaan zoeken?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

De fout geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met MySQL. Je zou kunnen kijken of die soms overbelast is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
Bekijk eens relevante logs. Blijft de MySQL service wel up of crasht deze af en toe?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Zat zelf ook te denken aan het toegekende geheugen aan php.ini of zou dat niet deze fout kunnen geven? Las ook iets over het register aanpassen van win2003 ivm 1048 error, iemand daarmee bekent?

Log word straks nagekeken en zal even vragen om een uitdraai, kan zelf niet op de server.

Edit /

Denk wel dat mysql online blijft, want een druk op F5 en de pagina laad meestal dan wel meteen.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 26-08-2009 17:56 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Er kunnen ook tijdelijke redenen zijn waarom er geen verbinding gelegd kan worden, bijvoorbeeld omdat het maximaal aantal connecties al bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Aantal connectie waarvan bedoel je dan?

Apache en mysql draaien overigens op 1 server.

Edit/

Kwam dit net tegen, bedoel je dat probleem misschien?
http://bugs.mysql.com/bug.php?id=1222

Hoop snel het log te krijgen om eens te kijken of daar meer aanwijzingen instaan.

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 26-08-2009 22:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
SEA -> PRG
Ik heb ook je titel iets aangepast zodat het wat duidelijker is waar het over gaat, let daar in het vervolg ook even op.

Ik heb het topic maar even in Programming gezet, aangezien het nog niet duidelijk is of het nou aan je configuratie of aan je code ligt.

[ Voor 34% gewijzigd door Woy op 28-08-2009 09:39 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je krijgt gewoon een Winsock error terug.
Error 10048 - Address in Use.
Maar mad_max234 in "[MySql]Can't connect to MySQL server on ..."
Las ook iets over het register aanpassen van win2003 ivm 1048 error, iemand daarmee bekent?
Waar las je dat , en met welke reden werd aangeraden je registry te bewerken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1